این کفش ها نسبت به نمونه های معمولی بسیار ارزشمند تر می باشند و برای پاهای شما نیز مناسب تر خواهند بود. چراکه باعث اذیت شدنتان نمی شوند، پاها را خسته نمی کنند، معمولا ضد تعریق ساخته می شوند و خیلی راحت تر و نرم تر هستند. البته اینها برخی از ویژگی های یک کفش […]

- ویژگی های کفش اسپرت و ورزشی خوب و با کیفیت

این کفش ها نسبت به نمونه های معمولی بسیار ارزشمند تر می باشند و برای پاهای شما نیز مناسب تر خواهند بود. چراکه باعث اذیت شدنتان نمی شوند، پاها را خسته نمی کنند، معمولا ضد تعریق ساخته می شوند و خیلی راحت تر و نرم تر هستند. البته اینها برخی از ویژگی های یک کفش اسپرت و کتونی خوب و با کیفیت است.

اگر شما هم تصمیم به خرید کفش اسپرت گرفته اید و نمی دانید چه محصولی را انتخاب کنید. چراکه نه برند هیا برتر را می شناسید و نه با ویژگی های خوب یک کتونی با کیفیت آشنا هستید، ما در ادامه مقاله یک راهنمای خرید مناسب و مختصر با بررسی ویژگی هایی که هر کتونی خوب و با کیفیتی باید آنها را داشته باشد. برای شما عزیزان آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

و اما ویژگی های کتونی و کفش اسپرت خوب و با کیفیت

۱ – راحتی

بیشترین دلیلی که افراد به استفاده از کفش های اسپرت و کتونی ها به جای کفش های معمولی روی می آورند، مطمئنا راحتی و آزادی عملی است که این مدل های ورزشی به آنها می دهند. راحتی یعنی اینکه پاهایتان اذیت نشود، قدم هایتان را به راحتی بردارید، حتی کفش نیز در اثر استفاده موثر تر از آن، اسیب دیده و پاره نگردد. این ها ویژگی هایی هستند که کفش های معمولی به شما نمی دهند و البته یک کفش اسپرت بی کیفیت نیز به شما نخواهد داد. پس هنگام خرید در نظر داشته باشید که یکی از ویژگی هایی که هر کفش اسپرت با کیفیتی باید داشته باشد، این است که راحت باشد و شما را اذیت نکند. اما راحتی با فاکتور های متعددی سنجیده می شود که در ادامه این فاکتور ها را نیز بیان خواهیم کرد.

۲ – زیره نرم و انعطاف پذیر

این مورد نیز در واقع از جمله ویژگی هایی است که یک کفش اسپرت با کیفیت و البته راحت باید داشته باشد، در واقع یکی از فاکتور های راحتی این است که زیره آن باید نرم و انعطاف پذیر باشد، نرمی یعنی اینکه، هنگام پوشیدن کفش اسپرت و استفاده از آن و پا گذاشتن بر روی زمین، احساس زیر پا گذاشتن بالشتکی نرم را داشته باشید. کفش های اسپت با کیفیت معمولا این گونه هستند، چراکه در واقع برای ورزش ساخته می شوند و منظور از ورزش، ورزش هایی همانند دو، پیاده روی، ورزش های سالنی و مواردی است که راحتی از ویژگی های نیازمند می باشد.

اما علاوه بر نرمی، انعطاف پذیری نیز مهم است، که در واقع انعطاف پذیری با نرم بودن و البته کیفیت بالای متریال استفاده شده در ساخت زیره به دست خواهد آمد، بهرتین متریالی که در ساخت زیره ها استفاده می شوند، معمولا EVA می باشند که شامل فوم و لاستیکی با کیفیت است که هم انعطاف پذیری را نتیجه می دهد، هم ضد سایش است و هم ضد لغزش. انعطاف پذیری بالا در زیره کفش های اسپرت باعث می شود که دوام و طول عمر کفش نیز بالاتر برود.

۳ – باید وزن مناسبی داشته باشد.

وزن از جمله دیگر فاکتور هایی است که ما در این مقاله رتبه سوم از ویژگی های یک کفش اسپرت و کتونی خوب و با کیفیت را به آن داده ایم، وزن بالا باعث می شود که شما خیلی زود خسته شوید، اما این روز ها تقریبا همه کفش های اسپرت، البته نمونه های با کیفیت و خوب و البته از برند های معتبر و اورجینال، وزن منساب و پایینی دارند، اما هستند، مناسب بودن وزن یک کفش اسپرت را تنها زمانی متوجه خواهید شد، که آن را با نمونه ای وقاعا اورجینال و کم وزن مقایسه کنید. به هر حال، در نهایت کم بودن وزن نیز باعث می شود که شما راحت تر باشید و پاهایتان کمتر اذیت شود.

۴ – تنفس پذیری و ضد تعریق و بد بو شدن پا

بد بو شدن پا ها از جمله مشکلاتی است که کفش های اسپرت بی کیفیت، نمونه های بدون قابلیت تنفس پذیری و البته کفش های غیر اسپرت و معمولی چنین مشکلی را دارند. اما یکی از ویژگی های کفش های اسپرت و کتونی های خوب و با کیفیت این است که رویه آنها تنفس پذیر ساخته می شود، یعنی اجازه عبور و ورود هوا به داخل کفش وجود دارد و بدین ترتیب هوای در گردش، باعث خواهد شد که پاهای شما عرق نکرده و یا حتی در صورت فعالیت بیش از حد نیز کمتر عرق کند. عرق نکردن پا ها باعث می شود که پاهایتان بد بو نشود.

۵ – جنس و متریال کفش اسپرت

در هر وسیله ای متریال نقشی مهم در کیفیت آن دارد، در صورتی که یک کفش اسپرت با متریال ساخت بی کیفیت بخرید، به عنوان مثال اگر متریال زیره آن بی کیفیت باشد، زیره خیلی سریع به دو تیکه و یا چند تیکه تبدیل خواهد شد و یا کمترین آسیبی که خواهد دید، این است که ساییده خواهد شد. متریال خوب به متریال و پارچه روی ه ینز مربوط می شود. به صورت کلی از جمله مزیت های این ویژگی در یک کفش اسپرت خوب، یعنی استفاده از متریال و جنس مناسب برای ساخت آن، این است که متریال های خوب و با کیفیت، معمولا آنتی باکتریال می باشند و این ویژگی باعث می شود که پا ها به هیچ عنوان بد بو نشوند.

۶ – طراحی و ظاهر مناسب

بسیاری از افراد صرفا از روی ظاهر و طراحی نسبت به خرید کفش اسپرت اقدام می کنند. کارتان اشتباه نیست و در واقع یکی از ویژگی های یک کتونی خوب و با یکفیت این است که طراحی زیبایی داشته باشد، اما نه به صورتی که طراحی مهمترین فاکتور خرید باشد، بلکه باید ابتدا موارد بالا در نظر گرفته شود و سپس در پایان به زیبایی کفش نیز توجه فرمایید. در واقع خرید یک کتونی بدون توجه به ظاهر آن نیز کار درستی نیست. هدف از پوشیدن کفش ها علاوه بر سلامت و محافظت، زیبایی و استایل نیز می باشد و هر فردی باید به استایل خود توجه داشته باشد.

۷ – باید دوام خوبی داشته باشد.

دوام نیز با رعایت فاکتور های متعددی به دست می آید، فاکتور هایی همانند جنس و مرتیال با کیفیت، دوخت اصولی، سایز بندی اصولی و البته اورگونومی ساخت اصولی، در صورتی که کفش اسپرت دوام کافی داشته باشد، هزینه ای که پرداخت خواهید کرد، ناچیز خواهد بود، چراکه این هزینه برای مدت زمان بسیار بیشتری به شما خدمت خواهد کرد. اما استفاده و خرید کفش های اسپرت بدون وجود این ویژگی های خوب و صرفا با قیمت ارزان، نتیجه ای جز مجبور بودن به خرید دوباره پس از مدت زمانی کوتاه نخواهد داشت.

بهترین برند کفش اسپرت

حال اگر تصمیم به خرید گرفته اید و می خواهید از برند های خوب خرید خود را انجام دهید. باید بگوییم که دو برند کفش اسپرت نایک و کتونی آدیداس از جمله محبوب ترین ها در بازار می باشند و در حال حاضر نمونه های های کپی قیمت مناسب از آنها نیز در بازار موجود است که توسط تولیدی های داخلی تولید می شوند

منبع: خبـر ورزشی