به گزارش زیرنویس به نقل از روابط‌عمومی مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی، « صمد موحّد »، نخستین مدیر بخش فلسفه و عضو شورای عالی علمی مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) دار فانی را وداع گفت. او که زادۀ ٢۴ آذر ١٣١۵ در تبریز بود، در ٢۴ تیر ١٣۶۵ یعنی در همان اوان […]

به گزارش زیرنویس به نقل از روابط‌عمومی مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی، « صمد موحّد »، نخستین مدیر بخش فلسفه و عضو شورای عالی علمی مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) دار فانی را وداع گفت.

او که زادۀ ٢۴ آذر ١٣١۵ در تبریز بود، در ٢۴ تیر ١٣۶۵ یعنی در همان اوان آغازبه‌کار این مرکز، به مدیریت بخش فلسفه و عضویت در شورای عالی علمی منصوب شد و از همان جلد نخست مداخلی چون «آثارِ ذاتی»، «آثارِ عُلْوی»، «آدابُ‌المُریدین»، «آفاق و اَنْفُس»، «اَلآثارُالباقِیَه عَنِ القُرُونِ الخالِیه» و «آقا حُسَیْنِ خوانْساری» را قلمی کرد.

در پی این واقعۀ تلخ، رئیس مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی پیام تسلیتی صادر کرد.

در یادداشت کاظم موسوی بجنوردی آمده است:

“إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

درگذشت دوست دانشمند دیرین، دکتر صمد موحّد مایۀ اندوه و دریغ بی‌پایان است. 

او که به‌قول برادر بزرگش، «دانشمند، بسیاردان و اندک‌گوی» بود، از نخستین ‌کسانی بود که به مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی پیوست و مدیریت بخش فلسفه را برعهده گرفت و از همان جلد اوّل مقالات او در باب حکما و فلاسفه و آثار ایشان زینت‌بخش دائرهالمعارف بزرگ اسلامی شد.

فقدان آن دانشی‌مرد محقّق و مصحّح متون ادبی و عرفانی و حکمی را به برادر ارجمندش، استاد بزرگوار آقای دکتر محمّدعلی موحّد، همسر و فرزندان عزادار ایشان و جامعۀ علمی ایران تسلیت می‌گویم و یاد او را گرامی می‌دارم.”

 

منبع خبر: رکنـا