به گزارش زیرنویس، برخی رسانه‌ها از جمله العربیه عصر امروز مدعی شدند انصارالله یمن یک کشتی اسرائیلی به نام «گلکسی لیدر» با ۲۲ سرنشین را در اختیار گرفته است. شبکه خبری المیادین نیز دقایقی بعد، به نقل از منابع موثق گزارش داد «نیرو‌های دریایی یمن موفق شدند یک کشتی صهیونیستی را در عمق دریای سرخ […]

به گزارش زیرنویس، برخی رسانه‌ها از جمله العربیه عصر امروز مدعی شدند انصارالله یمن یک کشتی اسرائیلی به نام «گلکسی لیدر» با ۲۲ سرنشین را در اختیار گرفته است.

شبکه خبری المیادین نیز دقایقی بعد، به نقل از منابع موثق گزارش داد «نیرو‌های دریایی یمن موفق شدند یک کشتی صهیونیستی را در عمق دریای سرخ توقیف کنند».

المیادین خبر داده ۵۲ نفر در این کشتی اسرائیلی، بازداشت شده‌اند.

منابع موثق یمنی تأکید کردند که خدمه کشتی و سرنشینان آن در حال حاضر تحت بازجویی قرار دارند و ملیت آن‌ها توسط دستگاه‌های ذی‌ربط یمن شناسایی شده است.

در همین رابطه، وبگاه آکسیوس به نقل از یک منبع صهیوینستی نوشت: حوثی‌ها (انصارالله) به یک کشتی که بخشی از آن متعلق به یک شرکت اسرائیلی بود، حمله کردند و کنترل آن را به دست گرفتند.

منابع المیادین همچنین گفته‌اند که یک تاجر اسرائیلی به نام «رامی اونگر» مالک کشتی بوده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارش داده تل‌آویو در حال بررسی این موضوع است.

«امیت سیگال» خبرنگار شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کشتی تصرف شده توسط انصارالله یمن متعلق به صهیونیست‌ها است و سرنشینان آن صهیونیستی نیستند و هدف یمنی‌ها وارد کردن ضربات سنگین به تجارت صهیونیست‌ها است.

نیرو‌های مسلح یمن نیز پس از انتشار این خبر‌ها اعلام کرد که تا ساعاتی دیگر بیانیه‌ای مهمی را منتشر خواهد کرد.

پیشتر نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرده بود که انواع کشتی‌های رژیم صهیونیستی را که برای رژیم اشغالگر کار می‌کنند، هدف قرار خواهند داد.

نیرو‌های مسلح یمن همچنین از همه کشور‌های جهان خواست تا شهروندان خود را که بر روی این کشتی‌ها کار می‌کنند، خارج کنند.

در همین رابطه سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: توقیف کشتی توسط یمنی‌ها اتفاق خطرناکی است./ ایسنا

نتانیاهو ایران را به دست داشتن در توقیف کشتی در نزدیکی یمن متهم کرد

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران پشت توقیف یک فروند کشتی در جنوب دریای سرخ و در نزدیکی آب‌های سرزمینی یمن قرار دارد.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در ادعایی مضحک توقیف کشتی در نزدیکی یمن را کار ایران دانست و گفت: حمله ایران به یک کشتی بین‌المللی را محکوم می‌کنیم!/ ایرنا

انصارالله یمن: به توقیف کشتی‌های صهیونیستی ادامه خواهیم داد

انصارالله یمن اعلام کرد: از همه کشور‌هایی که اتباع آن‌ها در دریای سرخ کار می‌کنند می‌خواهیم از هرگونه کار یا فعالیت با کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های متعلق به اسرائیلی‌ها خودداری کنند.

 

منبع خبر: رکنـا