به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع عبری زبان از وقوع یک عملیات ضدصهیونیستی در نزدیکی شهرک الزاویه در غرب سلفیت خبر دادند. به گفته این منابع، دو خودروی شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه هدف تیراندازی قرار گرفته است. مجریان علمیات محل را ترک کردند و نیروهای اشغالگر اسرائیلی در تعقیب […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع عبری زبان از وقوع یک عملیات ضدصهیونیستی در نزدیکی شهرک الزاویه در غرب سلفیت خبر دادند.

به گفته این منابع، دو خودروی شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه هدف تیراندازی قرار گرفته است.

مجریان علمیات محل را ترک کردند و نیروهای اشغالگر اسرائیلی در تعقیب آن‌ها هستند.

همچنین همزمان درگیری‌های بسیار سخت و شدیدی بین مبارزان مقاومت و اشغالگران اسرائیلی در شهر بیت حانون در شمال شرق غزه در جریان گرفته است.

از سوی دیگر، منابع صهیونیست به پایداری مردم فلسطین در شمال غزه و ترک نکردن خانه و کاشانه خود اذعان کردند.

رادیو رژیم صهیونیستی اذعان کرد: حدود ۷۵ درصد از ساکنان اردوگاه جبالیا به سمت جنوب نرفته‌اند.

در این گزارش آمده است: نرفتن ساکنان جبالیا کار را برای عملیات نظامی پیچیده می‌کند.

لازم به ذکر است که با وجود بمباران سنگین شمال غزه به ویژه جبالیا اما ساکنان این منطقه در منازل خود مانده اند تا پروژه خطرناک رژیم صهیونیستی برای آواره کردن و کوچاندن فلسطینی‌ها با شکست روبه‌رو شود.

از سویی رژیم صهیونیستی همه جای غزه را بمباران می‌کند و تفاوتی میان جنوب و شمال آن نیست و گذرگاه‌های امن مطرح شده از سوی این رژیم ادعای دروغینی بیش نیست.

این در حالی است که رژیم صهیونیست در غزه به زانو درآمده و متحمل تلفات زیادی شده است و به شکل قطره چکانی تلفات خود را اعلام می‌کند تا روحیه درهم شکسته نظامیانش بیش از این از بین نرود.

در جدیدترین آمار، منابع وابسته به رژیم صهیونیستی از هلاکت دو افسر و یک نظامی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد زمینی در غزه خبر دادند تا شمار نظامیان به هلاکت رسیده به ۵ نفر در روز جاری برسد.

همزمان رسانه‌های رژیم صهیونیستی بیان کردند که در کمتر از ۲۴ ساعت اعلام شد که ۱۱ نظامی ارتش کشته شده اند تا شمار کشته شدگان در جریان جنگ زمینی در غزه به ۶۲ نفر برسد.

این در حالی است که مسئول گورستان نظامی اشغالگران در کریات شاوول فاش کرد: در هر ساعت یا نیم ساعت یک جنازه در این گورستان دفن می‌شود. طی ۴۸ ساعت گذشته ۵۰ نظامی را دفن کرده ایم.

همچنین گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها شمار زیادی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی را در داخل ساختمانی در جحر الدیک با راکت‌های TBG و راکت‌های ضدنفر هدف قرار داده سپس وارد ساختمان شده و همه نیروها را کشته یا زخمی کردند.

گردان‌های قسام همچنین اعلام کرد که پایگاه نظامی تسیلم را هدف حمله موشکی قرار داده است.

قسام شاخه نظامی حماس تاکید کرد که نیروها و خودروهای زرهی دشمن صهیونیستی را در محور جنوب غزه هدف حمله راکتی قرار داده است.

از طرف دیگر، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: اشغالگران صهیونیست جنایت‌های روزافزونی را در مناطق مختلف نوار غزه مرتکب می‌شوند. این جنایت‌ها با انگیزه تحقق رؤیای اشغالگران جهت کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه به وقوع می‌پیوندد. اشغالگران با خروج بیمارستان‌ها از روند خدمت‌رسانی تعداد قربانیان را افزایش می‌دهند.

وی ادامه داد: اشغالگران بیمارستان شفا را از ۹ روز پیش محاصره کردند و تک‌تیراندازها روی سقف آن مستقر شده بودند. اشغالگران به بیمارستان شفا یورش بردند و با تخریب دستگاه‌های پزشکی، این مکان را به یک پایگاه نظامی مبدل کردند.

القدره گفت: اشغالگران بیمارستان شفا را بدون ارایه دلایلی که حمله شدید به این مکان را توجیه کند ویران کردند. دیروز از ما خواسته شد که بیمارستان شفا که ۵۰۰۰ آواره و ۶۵۰ بیمار و زخمی را در خود جای داده بود، تخلیه شود.

منبع: مـهر