به گزارش زیرنویس به نقل از «کاثیمرینی»، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرد که روابط با یونان می‌تواند بهبود یابد و برخی اختلافات را نیز می‌توان از طریق گفتگو و بدون دخالت طرف ثالث حل و فصل کرد. رئیس جمهور ترکیه در یک کنفرانس مطبوعاتی در پرواز بازگشت به کشورش از […]

به گزارش زیرنویس به نقل از «کاثیمرینی»، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرد که روابط با یونان می‌تواند بهبود یابد و برخی اختلافات را نیز می‌توان از طریق گفتگو و بدون دخالت طرف ثالث حل و فصل کرد.

رئیس جمهور ترکیه در یک کنفرانس مطبوعاتی در پرواز بازگشت به کشورش از سفر به برلین، در مورد سفر آتی خود به یونان در ماه آینده و دیدار با کیریاکاس میتسوتاکیس نخست وزیر این کشور ابراز خوش بینی کرد.

«رجب طیب اردوغان» در این ارتباط اضافه کرد: من امیدوارم که روند جدیدی را (در روابط میان دوکشور) آغاز کنیم. ما می‌خواهیم دشمنان خود را کاهش داده و دوستان خود را افزایش دهیم و امیدواریم بتوانیم این گام را برداریم. به عنوان دو کشور مهم و همسایه در منطقه، کاملاً طبیعی است که منافعی در نقطه متقابل هم داشته باشیم.

اردوغان گفت: ما می‌توانیم با اولویت دادن به گفتگو، اختلاف نظر در برخی موارد را حل و فصل کنیم.

این در حالیست که نیکوس دندیاس وزیر امور خارجه یونان ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری طی سخنانی در هشتمین نشست مجمع اقتصادی دلفی ضمن ابراز خرسندی از فضای مثبت میان ترکیه و یونان، تاکید کرد که دو کشور باید سایر گام‌های شجاعانه مانند تصمیم حمایت از یکدیگر در نهاهای بین المللی را بردارند.

هر دو کشور ترکیه و یونان عضو ائتلاف دفاعی ناتو هستند و سال‌ها است که بر سر مرزهای دریایی و حقوق اکتشاف انرژی در دریای اژه و مدیترانه شرقی با یکدیگر اختلاف دارند.

منبع: مـهر