آب معدنی در بازار چند؟
آب معدنی در بازار چند؟

باید دید خبر کمبود آب معدنی از کجا نشاءت گرفته است ما اصلاً کمبودی در این حوزه نداریم. اتفاقاً عرضه این محصول در مناطقی که دچار کمبود و قطع آب بوده‌اند به سبب افزایش تقاضا در روزهای گذشته ۲۰ تا ۲۵ درصد بیشتر بوده است.

 از تکذیب خبر تا واقعیت / آب معدنی در بازار چند؟

با انتشار خبری مبنی بر کمبود آب معدنی در سوپر مارکت‌ها شهر خصوصاً مناطقی که آب آن‌ها قطع‌شده بود همه ذهن‌ها به این سمت کشیده شد که معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان این خبر را تکذیب کرد اما اوضاع قیمت آب معدنی در فروشگاه‌های سطح شهر همچنان ناپایدار است.

هم اکنون یک باکس ۶ عددی آب معدنی ۲۲ هزار تومان و یک باکس ۶ عددی آب آشامیدنی ۲۰ هزار تومان در مراکز عمده فروشی شهر عرضه می‌شود اما قیمت آب معدنی تک‌نفره که در روزهای عادی ۵ هزار و پانصد هزار تومان در مغازه های سطح شهر به فروش می‌رفت در حال حاضر ۲۵ هزار تومان به دست مشتری می‌رسد. نکته قابل توجه ماجرا هم عدم فروش آب معدنی بیش از ۲ عدد توسط فروشگاه‌ها است. به نحوی آب معدنی در تهران سهمیه‌ای شده است.

گسترش نیوز پیرامون کمبود آب معدنی در سوپرمارکت‌ها و برای اطلاعات بیشتر با دبیر انجمن آب های معدنی و آشامیدنی به گفتگو پرداخته است. با ما همراه باشید.

پیمان فروهر، دبیر انجمن آب های معدنی و آشامیدنی در رابطه با کمبود آب معدنی گفت: از شنیدن این خبر بسیار متعجب شدم به دلیل اینکه کمبودی در آب معدنی وجود ندارد. تمام شرکت هایی که در حال فعالیت بودند همچنان پایدار هستند و مانند روزهای گذشته به کار خود ادامه می‌دهند. با مدیران فروش شرکت‌ها صحبت شده و آن‌ها اعلام کردند در عرضه این محصول کمبودی وجود ندارد.

پیمان-فروهر

وی ادامه داد: باید دید خبر کمبود آب معدنی از کجا نشات گرفته است ما اصلاً کمبودی در این حوزه نداریم. هیچ اتفاق خاصی که منجر به این اتفاق شود نیفتاده است. اتفاقاً عرضه این محصول در مناطقی که دچار کمبود و قطع آب بوده‌اند به سبب افزایش تقاضا در روزهای گذشته ۲۰ تا ۲۵ درصد بیشتر بوده است.

دبیر انجمن آب های معدنی و آشامیدنی در رابطه دلیل این اتفاق و وجود مافیا در این حوزه خاطرنشان کرد: من شاهد کمبود آب معدنی در بازار نبوده‌ام و تنها خبرها و حاشیه آن به گوشم رسیده است. اما بعید می‌دانم مغازه‌‌داران به این اندازه بی انصاف باشند تا در این شرایط بطری آب را که با قیمت همیشگی از کارخانه می‌خرند به مردمی که گیر آب هستند بیشتر بفروشند.

فروهر افزود: امروز کمبود آب معدنی را از واحدهای تولیدی جویا شدم که آن‌ها اظهار کردند مانند روزهای گذشته در حال پخش آب معدنی در سطح شهر هستند. حتی در مناطق مذکور عرضه هم بیشتر بوده است.

وی درباره اوضاع تولید و تقاضای آب‌های بسته‌بندی در پایان اظهار داشت: محصولات ما خیلی وابسته به اقتصاد و معیشت خانوار است، بنابراین طبیعتاً زمانی که اقتصاد خانوار دچار تنگی و تورم می‌شود صنعت ما هم تأثیرپذیر می‌شود، زیرا در ۹۰ درصد جغرافیای ایران مردم در منازل آب شرب در اختیار دارند بنابراین وقتی اقتصاد خانوار دچار تزلزل می‌شود محصولات ما هم آسیب می‌بیند و بلافاصله از سبد خانوار حذف می‌شود.

  • منبع خبر : گسترش نیوز