به گزارش خبرنگار مهر، درپی اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی عصر امروز جلسه فوق‌العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با حضور مدیرکل حوزه استاندار، مدیرکل مدیریت بحران و سایر اعضا در محل استانداری تشکیل شد. امیرحسین بهرامی مدیرکل حوزه استاندار ایلام در این نشست با اشاره به آخرین وضعیت هواشناسی […]

به گزارش خبرنگار مهر، درپی اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی عصر امروز جلسه فوق‌العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با حضور مدیرکل حوزه استاندار، مدیرکل مدیریت بحران و سایر اعضا در محل استانداری تشکیل شد.

امیرحسین بهرامی مدیرکل حوزه استاندار ایلام در این نشست با اشاره به آخرین وضعیت هواشناسی و اعلام هشدار سطح قرمز در استان گفت: این جلسه جهت پیشگیری و آمادگی لازم همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران برای مقابله با بحران‌های احتمالی ناشی از بارندگی‌های شدید طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه‌ی پیش رو در استان است.

وی گفت: باتوجه به اهمیت موضوع و تاکید استاندار لازم است همه دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران ضمن آمادگی کامل، همکاری و تعامل لازم برای مقابله با هرگونه حوادث ناشی از بارندگی‌ها را داشته باشند.

بهرامی اظهار داشت: یکی از مراحل مدیریت بحران پیشگیری است و از دستگاه‌های متولی انتظار است اقدامات پیشگیرانه نسبت به رفع آب‌گرفتگی هنگام سیل، قطعی برق، قطع مسیرهای مواصلاتی، جلوگیری از قطع تاسیسات زیرساختی مخابرات و سیستم‌های ارتباطی، قطع آب شرب و شبکه‌های آب شهری و روستایی و اطلاع‌رسانی و اعلام هشدارهای به‌موقع، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل حوزه استاندار اضافه کرد: تمامی ماموریت‌ها و مرخصی مسئولین و دست‌اندرکاران عضو ستاد مدیریت بحران تا عادی شدن وضعیت هواشناسی لغو می‌شود.

ورود سامانه بارشی قوی از اوایل روز دوشنبه

در این نشست مجید بیگلریان مدیرکل مدیریت بحران استان نیز گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی قوی از اوایل روز دوشنبه و پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش‌های رگباری و شدید، هشدار سطح قرمز برای استان به‌ویژه مناطق جنوبی و جنوب شرقی استان اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی تا روز سه‌شنبه ۲۹ آبان در استان ادامه خواهد داشت، افزود: همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران و شرکت‌های بخش خصوصی آمادگی کامل برای هرگونه مخاطره ناشی از این بارندگی‌ها را داشته باشند.

براساس این گزارش، در این جلسه مصوباتی از جمله آمادگی اعضای ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان‌های تابعه، تشکیل جلسه مشابه توسط فرمانداران، آمادگی و برنامه‌ریزی لازم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای احتمال ریزش ترانشه و یا صخره‌های مشرف به جاده‌های مواصلاتی با همکاری دستگاه‌های راه‌سازی و بخش خصوصی، آمادگی کامل جمعیت هلال احمر استان جهت اسکان اضطراری، ذخیره‌سازی آب شرب در سطح استان توسط آب و فاضلاب و اطلاع‌رسانی به موقع و هشدارهای لازم به مردم مصوب شد.

منبع: مـهر