علی باغمیشه بازیکن اسبق پرسپولیس در خصوص شرایط اخیر همچنین صحبت‌هایی که مدیرعامل اسبق پرسپولیس علیه او انجام داده واکنش نشان داده و نسبت به شرایطی که در گذشته وجود داشته پاسخ صحبت‌های عابدینی را می‌دهد. این روزها خیلی از پیشکسوتان در رابطه با شرایط پرسپولیس از یحیی انتقاد می‌کنند. در این خصوص شما چه […]

- برادرم ۷ سال کوچک‌تر است؛ امکان نداشت بتوانم با شناسنامه او برای پرسپولیس بازی کنم!/ اگر روی خط برنامه نود آمدم به خاطر تبعیض شما بود

علی باغمیشه بازیکن اسبق پرسپولیس در خصوص شرایط اخیر همچنین صحبت‌هایی که مدیرعامل اسبق پرسپولیس علیه او انجام داده واکنش نشان داده و نسبت به شرایطی که در گذشته وجود داشته پاسخ صحبت‌های عابدینی را می‌دهد.

این روزها خیلی از پیشکسوتان در رابطه با شرایط پرسپولیس از یحیی انتقاد می‌کنند. در این خصوص شما چه نظری دارید؟
به نظرم توقعات از کادر فنی پرسپولیس باید منطقی باشد و نباید سطح توقعات از سرمربی تیم خیلی زیاد باشد. واقعاً حقش نیست که یحیی را که یکی از بهترین مربیان است به شکلی که می‌بینیم قضاوت کنیم. یحیی یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال ایران است که در آسیا با رساندن پرسپولیس به فینال و سه‌گانه گرفتن ارزش خودش را نشان داده است. این حرف را به جهت خودشیرینی یا ارتباط با یحیی نمی‌زنم چون حتی به یحیی زنگ هم زدم که ایشان جواب مرا نداده اما با این وجود مانند یکسری از افراد نیستم که در هر انتقادی منافع تیم را در نظر نگیریم و به خاطر منافع شخصی و بعضی از موارد دیگر مربی تیم را سبیل قرار دهم البته در کنار محاسنی که سرمربی پرسپولیس دارد ایشان هم یکسری از ایرادات را دارد اما نباید فقط یحیی را با چهار بازی اخیرش محک بزنیم بلکه عملکرد کلی او را در چند سال حضورش بسنجیم. سوالم این است که چطور بعد از اینکه پرسپولیس تیم الدحیل را شکست داد کسی حرفی نزد. نمایش بی‌نظیری را از تیم شاهد بودیم چون پرسپولیس در آن بازی نمایشی فراتر از آسیا ارائه داد.

 اما مشکلات خط حمله و بعضی از ایرادات دیگر خیلی به چشم می‌خورد!
اصلاً بر فرض ما در خط حمله مشکل داریم اما حتماً خط حمله و کادر فنی در تلاش هستند با تمرین و تدابیر دیگر فنی تیم را به بهترین شرایط برسانند و مشکل خط حمله را نیز کم کنند اما با همه این مسائل ما پیشکسوتان باید از تیم حمایت کنیم و از تیمی که در این شرایط به اندازه کافی مشکل دارد انتقاد نکنیم و کمک کنیم تا برای بازی حساس تیم مقابل النصر روحیه تیم و بازیکنان را خیلی بالا ببریم.

 جریمه تیم به نوعی آتش بیار مشکلات اخیر شد؟!
به نظرم اتخاذ تصمیم برای جریمه خیلی زود بود چون تیم اولین باخت خودش را در لیگ آورد به همین دلیل باید مدیریت سعه صدر بیشتری انجام می‌داد و به نوعی یحیی و بازیکنان را سیبل نمی‌کرد، تصمیمی که فقط حاشیه‌ها را بیشتر ساخت و هیچ کمکی نکرد.

 عابدینی گفته که شما با شناسنامه برادرت در پرسپولیس بازی کردی به همین دلیل حضورت غیرقانونی بوده و به همین دلیل در یکی از برنامه‌های نود روی خط آمد و علیه عادل و تو موضع گرفت که چرا بازیکن را در مقام مقابله با مدیرعامل قرارداده است؟
آقای عابدینی مدیرعامل پرسپولیس بودند و من برای ایشان احترام قائل هستم اما طوری در رابطه با من حرف زدند که انگار من اهل کشوری دیگر بودم و بعد تابعیت ایران را گرفته‌ام. واقعاً این حرف ایشان که گفته من با شناسنامه برادرم در پرسپولیس بازی کردم خنده‌دار است و صحت ندارد چون برادر من هم در زمانی که من در پرسپولیس بازی می‌کردم در تیم‌های پایه پرسپولس بازی می‌کرد. برادر کوچکم که ۷ سال هم از من کوچکتر است به همین دلیل اصلاً امکان نداشت با شناسنامه برادری که بعداً در یک تیم بود بتوانم در پرسپولیس بازی کنم. این دلیل اول در رد صحبت مدیرعامل اسبق پرسپولیس که صحبتشان درست نبوده است. بحث دیگرم این است همین الان هم آقای امانی حضور دارند. مدیرعامل اسبق تراکتورسازی که من در این تیم بازی کردم و هیچ مشکلی هم نداشتم. بعد شما دنبال من آمدید و بعد از کلی صحبت مرا به پرسپولیس آوردید. اصلاً اگر شناسنامه من ایراد داشت شما چرا با من به عنوان بازیکن کمکی پرسپولیس در هنگ‌کنگ قرارداد بستید و بعد هم با من برای اینکه معافیت خرید خدمت سربازی‌ام را دریافت کنم چطور با شناسنامه من انجام دادید و اقدام کردید و بدون هیچ مشکلی معافیت خرید خدمت سربازی‌ام را گرفتید. این نشان می‌دهد که شناسنامه من هیچ مشکلی نداشته ضمن اینکه آن موقع که من بازی می‌کردم شناسنامه خیلی از افراد توضیح داشت و به شکل کاملاً قانونی در ثبت احوال ثبت شده بود.

 اینها را گفتی که دقیقاً چه حرفی بزنی؟
من در شناسنامه‌ام با ذکر توضیحات ۴ سال سن‌ام کمتر ثبت شده اما این موضوع چون در قسمت توضیحات شناسنامه‌ام ثبت شده کاملاً قانونی است چه بسا که اگر مشکلی بود من لژیونر نمی‌شدم و بعد هم در امارات و پیکان و چند تیم دیگر بدون مشکل بازی نمی‌کردم. همه اینها را گفتم که ثابت کنم با شناسنامه برادرم بازی نکردم و مدرک ثبت احوال من کاملاً قانونی بوده است. فکر کنم آقای عابدینی هنوز هم در عصبانیت برنامه نود که من برای احقاق حقم روی خط آمدم قرار دارد وگرنه چه دلیلی وجود داشت که بعد از سال‌ها شما کاملاً پیروزی‌های تیم را زیر سؤال ببرید. در آن مقطع من شدیداً مشکل مالی داشتم و خواهان حل مشکلم شدم اما شما بین بازیکنان جوان و بعضی از بازیکنان دیگر تبعیض قائل شدید موضوعی که موجب شد من خیلی محترمانه روی خط برنامه نود بیایم و خواهان احقاق حقم شوم.

بیشتر بخوانید: امیر عابدینی: بازیکنان پرسپولیس به مدیریت بی‌اعتماد شده‌اند/ برای حفظ پرستیژِ مدیریت جلوی پروین ایستادم/ من بودم گل‌محمدی را به جلسه هیئت‌مدیره دعوت می‌کردم

منبع: خبـر ورزشی