نکات مهم برای نحوه اتو کردن شلوار پارچه ای
نکات مهم برای نحوه اتو کردن شلوار پارچه ای

بسیاری از پارچه‌های امروزی که برای ساخت شلوارهای مختلف به کار به می‌روند، از نوع ماده‌های مصنوعی هستند که اصولاً دیرتر چروک می‌شوند و یا غیر قابل چروک شدن هستند. در برابر این نوع پارچه‌ها، ما شاهد پارچه‌هایی هستیم که از مواد طبیعی برای ساخت آن استفده شده که این مواد شامل پشم، پنبه و […]

بسیاری از پارچه‌های امروزی که برای ساخت شلوارهای مختلف به کار به می‌روند، از نوع ماده‌های مصنوعی هستند که اصولاً دیرتر چروک می‌شوند و یا غیر قابل چروک شدن هستند. در برابر این نوع پارچه‌ها، ما شاهد پارچه‌هایی هستیم که از مواد طبیعی برای ساخت آن استفده شده که این مواد شامل پشم، پنبه و دیگرمواد طبیعی هستند که برخلاف پارچه‌های نخ مصنوعی، مستعد چروک شدن هستند و نیاز به نگه‌داری دارند. یکی از بهترین روش‌ها برای نگه‌دای از این نوع پارچه‌ها، اتو کردن آنها با اتوهای خانگی است. شما با استفاده از اتو می‌توانید از چروک شدن این نوع پارچه‌ها جلوگیری کنید و از خط افتادن بر روی پارچه شلوار خود پیشگیری کنید.

ما در این مطلب بهترین راه‌ها برای اتو کردن چندین نوع شلوار را به شما آموزش خواهیم داد و بهترین راه‌ها برای نوع استفاده کردن از اتو را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید!

اتو کردن شلوار پارچه‌ای

نکات مهم برای نحوه اتو کردن شلوار پارچه ای

شلوارهای رسمی و مجلسی یا به اصطلاح پارچه‌ای از مواد طبیعی ساخته شده‌اند که نیازمند یک سری از نگه‌داری‌های به خصوص می‌باشند. اتو کردن این نوع شلوارهای می‌تواند کاری ساده باشد اگر که با رعایت کردن اصول آن انجام شود. ما در ادامه بهترین روش برای اتو کردن شلوار پارچه‌ای مجلسی را به شما توضیح خواهیم داد.

آماده کردن لباس و اتو

یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای شروع کردن روند اتوکاری، چک کردن و آماده کردن لباس است. پس از شروع کردن اتوکاری، برچسب تگ لباس خود را چک کنید و از نوع پارچه آن مطمئن شوید. برخی از پارچه‌هایی که در ساخت لباس از آنها استفاده می‌شود، قابلیت اتو کردن را ندارند و نمی‌توانند دمای به وجود آمده از اتو را به خوبی تحمل کنند.

همچنین برچسب‌های تگ موجود بر روی لباس شما، مقدار دمای لازمه برای اتو کردن را ذکر کرده است که شما نیازمند این هستید که دمای اتوی خود را مطابق با دمای ذکر شده تنظیم کنید تا از آسیب دیدن شلوار خود جلوگیری کنید.

شلوار بگی از نوع شلوارهایی است که نیاز به نگه‌داری‌های به خصوصی ندارد و اتو کردن آن کاری ساده و آسان است! شما هم اکنون می‌توانید شلوار بگ موردعلاقه خود را از این صفحه تهیه کنید.

از تخته‌های اتو برای نتیجه بهتر استفاده کنید

نکات مهم برای نحوه اتو کردن شلوار پارچه ای

این صحیح است که شما می‌توانید از هر نوع سطح صاف برای اتو کردن استفاده کنید اما استفاده کردن از تخته‌های مخصوص اتو به شما کمک می‌کند که راحت‌تر لباس‌های خود را اتو کنید و چروکی‌های لباس خود را سریع‌تر صاف کنید. قبل از هر کاری، شما نیاز به تنظیم کردن قد تخته اتو خود دارید و حتماً قبل از شروع کردن روند اتوکاری، از قفل بودن پایه‌های تخته اتو خود مطمعن شوید.

اتوی خود را آماده کنید

بسیاری از اتوهای امروزی و مدرن، دارای یک منبع آب هستند که شما می‌توانید با استفاده از آن، لباس‌های خود را با استفاده از بخار آب اتو کنید. سعی داشته باشید که از آب مقطر و یا تصویه شده برای پر کردن منبع آب اتوی خود استفاده کنید تا از آسیب دیدن و آهک گرفتگی اتو جلوگیری کنید.

در مرحله بعد شما نیازمند این هستید که لباس خود را متناسب با دمای ذکر شده بر روی برچسب تگ، هماهنگ کنید. بسیاری از اتوهای امروزی دارای یک نشانگر دما هستند که توسط دست قابل تنظیم هستند. شما می‌توانید با استفاده از این نشانگرها، دمای اتو خود را تنظیم کنید.

شلوار کارگو یکی از بهترین مدل‌ها از شلوار است که شما می‌توانید با هر استایلی از آن استفاده کنید! شلوارهای کارگو در دو مدل دخترانه و پسرانه موجود هستند که شما می‌توانید همین حالا بهترین مدل را برای خود انتخاب کرده و درب منزل خود تحویل بگیرید!

از بین بردن چروکی جیب‌ها با استفاده از اتو

برای شروع کردن این کار، بهرت  است که از جیب‌های لباس خود شروع کنید. برای این کار ابتدا جیب‌های خود را پشت و رو کنید و سپس با استفاده از کمی بخار، جیب‌ها را به خوبی اتو کنید. این کار را برای پشت و جلوی جیب‌ها انجام بدهید تا به خوبی صاف شوند. دقت داشته باشید که این کار را با رعایت مراحل درست انجام دهید تا از چروک شدن بیشتر آنها جلوگیری شود.

 اتو کردن قسمت کمر شلوار

قسمت کمر شلوار خود را به آرامی بر روی تخته اتو قرار داده و مطابق با خط اتو طبیعی شلوار، آن را اتو کنید. از سمت طرفیت شروع به اتو کردن کنید و به یاد داشته باشید که حتماً از قابلیت بخار اتو برای صاف کردن بهتر، استفاده کنید. پشت و روی کمر شلوار را به همین روش اتو کنید و آماده مرحله بعدی شوید!

اتو کردن بدنه شلوار با روش اصولی

شلوار خود را از طول بر روی تخته اتو خود قرار بدهید و مطمعن شوید که شلوار بر طبق خط اتو طبیعی خود قرار گرفته است. ابتدا از یک سمت شلوار شروع به اتو کردن کنید و از بالا به سمت پایین، پارچه شلوار خود را صاف کنید. به یاد داشته باشید که در حین اتو کردن، شلوار شما دقیقاً بر روی تخته قرر گرفته باشد تا از چروک شدن آن جلوگیری شود. پشت و روی بدنه شلوار را اتو کنید.

پاچه‌های شلوار را به خوبی اتو کنید

بسیاری از افراد در حین اتو کردن شلوارهای پارچه‌ای، اتو کردن پاچه‌ها را فراموش می‌کنند که کاری اشتباه است! برای زیباتر به نظر آمدن شلوار، پاچه‌های شلوار را بر طبق خط اتو بر روی تخته مخصوص اتو کردن قرار دهید و به آرامی و با استفاده از بخار، پاچه‌های شلوار را اتو کنید.

اتمام مراحل اتو و آویزان کردن شلوار

پس از اتمام مراحل اتوکاری، به پارچه اجازه خنک شدن بدهید. به مدت ۳ تا ۵ دقیقه شلوار خود را روی تخته اتو قرار بدهید و اتو خود را خاموش کنید. این کار به شما کمک می‌کند که در حین آویزان کردن آن، از چروک شدگی شلوار جلوگیری کنید.

پس از آماده شدن شلوار، آن را مطابق با خط اتو طبیعی بر روی گیره لباس قرار دهید. سعی داشته باشید که در هنگام آویزان کردن، پاچه‌ها و قسمت کمر در خط قرار بگیرند تا از چروک شدن آن جلوگیری شود.

 

نویسنده: امیرحسین نظری

منبع: اطلاعات انلاین