احسان شریفی پور روز دوشنبه در یک نشست خبری که در این مرکز برگزار شد، افزود: طرح رتبه بندی و ارتقای اعضای هیات علمی در ۱۸ ماه گذشته با حضور ۴۰۰ استاد مورد بررسی و تایید وزیر بهداشت قرار گرفته و بزودی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می شود. وی اظهار داشت: حدود […]

احسان شریفی پور روز دوشنبه در یک نشست خبری که در این مرکز برگزار شد، افزود: طرح رتبه بندی و ارتقای اعضای هیات علمی در ۱۸ ماه گذشته با حضور ۴۰۰ استاد مورد بررسی و تایید وزیر بهداشت قرار گرفته و بزودی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می شود.

وی اظهار داشت: حدود ۷۰ دانشگاه علوم پزشکی بر اساس ادغام سیستم آموزش در نظام سلامت در کشور فعال هستند و طرح رتبه های این دانشگاهها نیز در حال تدوین بوده و تا پایان امسال در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد تا فضای رقابتی سالم از لحاظ تولید علم و محتوا ایجاد شود.

شریفی‌پور با اشاره به ضرورت بکارگیری فناوری‌های نوین پزشکی مانند هوش مصنوعی، شبیه‌سازها در سیستم‌های آموزشی کشور، تصریح کرد: ایران از نظر تولید و جایگاه علمی در رتبه‌های خوبی قرار دارد و در این زمینه نیز می تواند توانمندتر باشد.

به گفته وی، در حال حاضر برای جذب صاحبان ایده و فناوریهای نوین پزشکی، “مرکز نوآوری” در مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی ایجاد شده که پس از بررسی‌های مورد نیاز به صورت هوشمندانه وارد مرحله تجاری‌سازی می‌شوند.

شریفی پور با اشاره به برگزاری همایش ملی شیخ الرییس اول تا سوم آذرماه در مرکز همایش های رازی، اظهار داشت: شیخ الرییس نخستین همایش ملی در عرصه کاربرد فناوری‌های نوین است و حدود ۲۰۰ اثر برگزیده به دبیرخانه این همایش ارسال شده و طرحهای برتر در آن ارایه می شود.

وی افزود: توسعه گفتمان فناوری‌های نوین، توجه به شرکت های دانش بنیان و بحث و تبادل نظر در مورد محصولات فناور از اهداف برگزاری این همایش بوده و در حاشیه آن نمایشگاه نیز برگزار می شود.

منبع خبر: رکنـا