مهدی اله‌پور افزود : همچنین براساس اعلام کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار خراسان رضوی مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی نیز فردا در شیفت صبح تعطیل است. وی پس از بررسی های کارشناسی با تاکید بر آمادگی کامل دستگاه های خدمات رسان، امدادی و درمانی، از مردم خواست تا از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند. […]

- مدارس این شهر فردا (سه‌شنبه) تعطیل شد

مهدی اله‌پور افزود : همچنین براساس اعلام کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار خراسان رضوی مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی نیز فردا در شیفت صبح تعطیل است.

وی پس از بررسی های کارشناسی با تاکید بر آمادگی کامل دستگاه های خدمات رسان، امدادی و درمانی، از مردم خواست تا از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

دبیر کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار خراسان رضوی با اشاره به مصوبات جلسه کارگروه اضطراری آودگی هوا اعلام کرد: با عنایت به اعلام هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان،جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می شود و آنان باید فعالیت های بدنی، پیاده روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

وی ادامه داد: ضمناً در صورت ادامه روند پایداری آلاینده ها، تصمیم گیری در خصوص وضعیت شیفت عصر، فردا جلسه کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار خراسان رضوی، در ساعت ۹ صبح تشکیل جلسه خواهد داد.

وی بیان کرد :در این کارگروه از دستگاه های دولتی خواسته شده در صورت امکان، با دورکاری کارکنان دارای بیماری های زمینه ای، تنفسی، قلبی و مادران باردار یا دارای فرزند زیر ۶ سال همکاری کند.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی مکلف به اطلاع رسانی صحیح به مجموعه کارکنان و زیر مجموعه های مدیریتی و نظارت بر اجرای صحیح موضوع را خواهند داشت و همچنین فرمانداران شهرستان ها در خصوص تشکیل جلسات شرایط اضطرار و اتخاذ تصمیمات لازم اقدام کند.

اله پور تاکید کرد :مقرر شد، شهرداری مشهد از سیستم های صوتی و سایر تجهیزات اطلاع رسانی موجود در پارک ها بزرگ شهر و مراکز تفریحی و تفرجی مشهد مقدس، جهت اطلاع رسانی و هشدار به شهروندان استفاده شود و هشدار های لازم صورت پذیرد.

وی گفت :اعلام این مصوبات به منزله ابلاغ رسمی به همه دستگاه ها و نهادهاست و فعالیت مدارس مشهد در شیفت صبح فردا نیز غیر حضوری خواهد بود.

۲۳۳۲۳۳

منبع: خبـرآنلاین