این شیء به‌طرز عجیبی درخشان و با استفاده از دوربین دوچشمی یا تلسکوپ قابل مشاهده است.    کیف ابزاری که هنگام پیاده‌روی فضایی یاسمین مقبلی و لورال اوهارا از دستشان افتاد و در فضا گم شد، روز سه‌شنبه ۲۱ نوامبر بر فراز بریتانیا پرواز می‌کند و از زمین قابل مشاهده خواهد بود.     این […]

 این شیء به‌طرز عجیبی درخشان و با استفاده از دوربین دوچشمی یا تلسکوپ قابل مشاهده است.

 

 کیف ابزاری که هنگام پیاده‌روی فضایی یاسمین مقبلی و لورال اوهارا از دستشان افتاد و در فضا گم شد، روز سه‌شنبه ۲۱ نوامبر بر فراز بریتانیا پرواز می‌کند و از زمین قابل مشاهده خواهد بود.

 

کیف یاسمین مقبلی در آسمان قابل مشاهده‌ است!

 

این کیف ابزار هنگام تعمیر یک صفحه خورشیدی ایستگاه بین‌المللی فضایی در فاصله ۴۰۰ کیلومتری از زمین گم شد و فضانوردان ایستگاه فضایی آن را مشاهده کردند که پنج دقیقه جلوتر از ایستگاه فضایی در مدار زمین می‌چرخد.

 

اما اکنون فضانوردان از زمین نیز توانسته‌اند این کیف را ببینند که مانند ستاره‌ای می‌درخشد و آهسته در حرکت است. کارشناسان می‌گویند این شیء به‌طرز عجیبی درخشان و با استفاده از دوربین دوچشمی یا تلسکوپ قابل مشاهده است

 

 

 

در صورتی که شرایط هوا مناسب باشد، این کیف را عصر سه‌شنبه بین ساعت ۶:۲۴ تا ۶:۳۴ بعدازظهر در جنوب بریتانیا می‌شود دید. بهترین زمان برای مشاهده آن ۲۴ نوامبر بین ساعت ۵:۳۰ تا ۵:۴۱ بعدازظهر خواهد بود.

 

فضانوردان پروژه تلسکوپ مجازی (Virtual Telescope Project) اولین بار هفته گذشته این کیف را از زمین مشاهده کردند.

 

صحنه رها شدن این کیف ابزار در فضا را ساتوشی فوروکاوا، فضانورد ژاپنی، اتفاقی ثبت کرد، وقتی هنگام عبور از فراز ژاپن، مشغول عکاسی از کوه فوجی بود.

 

این اولین بار نیست که فضانوردی ابزار در فضا گم می‌کند. در سال ۲۰۰۸، کیف هایدی استفانیشین پایپر هنگامی که داشت چرخ‌دنده‌های یک اتصال را تمیز و روغن‌کاری می‌کرد، در فضا شناور شد. در سال ۲۰۰۶، پیرس سلرز و مایکل فوسام هنگام پیاده‌روی فضایی و آزمایش روش تعمیر شاتل فضایی، یک کاردک ۳۵ سانتیمتری را گم کردند.

خبرآنلاین

+