به گزارش زیرنویس به نقل از فارس، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه مدعی شد که این رژیم به توافق تبادل اُسرا چراغ سبز نشان داده و منتظر پاسخ جنبش حماس است. این در حالی است که زاهر جبارین مسئول دفتر شهدا، مجروحان و اسرا در جنبش حماس می‌گوید که رژیم صهیونیستی تا […]

به گزارش زیرنویس به نقل از فارس، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه مدعی شد که این رژیم به توافق تبادل اُسرا چراغ سبز نشان داده و منتظر پاسخ جنبش حماس است.

این در حالی است که زاهر جبارین مسئول دفتر شهدا، مجروحان و اسرا در جنبش حماس می‌گوید که رژیم صهیونیستی تا کنون، درباره آتش‌بس، وقت‌کُشی می‌کند.

جبارین با بیان اینکه حماس، چارچوب کلی را برای اجرای هر گونه توافق آتش‌بس تعیین کرده‌ است، تأکید کرد که این توافق باید به صورت کامل اجرایی شود.

وی همچنین به شبکه المیادین خبر داد که تا به امروز، رژیم صهیونیستی ۱۳ بار تعهدات خود به میانجیها را زیر پا گذاشته است.

شبکه سی ان ان هم ساعاتی پیش از ادامه مذاکرات فشرده برای حصول توافق آتش بس در غزه خبر داد و گزارش کرد: نویس توافقی که پیشنهاد شده و روی میز مذاکره قرار دارد آزادی زندانیان اسرائیلی در دست حماس را در ازای آتش بس ۴ یا ۵ روزه مطرح کرده است.

سی ان ان در ادامه افزود: هنوز توافقی انجام نشده اما متن توافق به مدت ۴ هفته است که بین طرفین در حال رفت و برگشت است. مذاکره کنندگان از کشورهای مختلف از جمله مقامات ارشد دولت جو بایدن برای اولین بار از زمان شروع جنگ درباره پیشرفتها برای حصول توافق ابراز خوشبینی کرده‌اند.