به گزارش زیرنویس به نقل از تسنیم، محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۲۹ آبان ماه) قوه مقننه در تذکری با استناد به ماده (۷۵) آیین‌نامه داخلی مجلس در پاسخ به جوکار رئیس کمیسیون شوراها درباره وضعیت تعیین تکلیف آموزش و پرورش و برگزاری جلسه غیرعلنی […]

به گزارش زیرنویس به نقل از تسنیم، محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۲۹ آبان ماه) قوه مقننه در تذکری با استناد به ماده (۷۵) آیین‌نامه داخلی مجلس در پاسخ به جوکار رئیس کمیسیون شوراها درباره وضعیت تعیین تکلیف آموزش و پرورش و برگزاری جلسه غیرعلنی در این باره گفت: تشکیل جلسه غیرعلنی به دستور رئیس مجلس و بر اساس گزارشی بود که کمیسیون آموزش ارائه کرده بود.

وی در ادامه با بیان اینکه کمیسیون آموزش ۱۰ صفحه گزارش برای وضعیت کمبود نیروی انسانی در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ تدوین کرد که بر این اساس تصمیماتی اتخاذ شد، اظهار کرد: در همان جا با تذکرات رئیس مجلس و تعهداتی که داده شد، حداقل چند تصمیم مهم گرفته شد که اجرای آنها منوط به نحوه عملکرد دولت در خصوص این تعهدات است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در ادامه با اشاره به این تصمیم‌گیری‌ها عنوان کرد: مقرر شد سازمان اداری و استخدامی بحث ردیف‌ها را به اندازه و به موقع در طی سال تحصیلی به آموزش و پرورش بدهد که در شروع سال تحصیلی و در مهر و آبان، با مشکلات مشابه امسال روبرو نشویم و از قبل تکلیف معلمانی که استخدام می‌شوند، مشخص شود تا کمبود معلم را بر اساس ساماندهی مدنظر انجام دهند.

وحیدی در ادامه تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه نیز مکلف شد حق‌التدریس ماهیانه و پاداش بازنشستگان را پرداخت کرده و وضعیت رتبه‌بندی بازنشستگان ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ که جزء تعهدات این سازمان بوده را مشخص کند که آقای منظور در این خصوص اظهاراتی داشت.

وی در ادامه با اشاره به تصمیم دیگری که در این جلسه گرفته شد، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش مکلف شد بحث مرکز مدیریت منابع انسانی را احیا کرده و نظارت مستقیم مستمر بر وضعیت نیروی انسانی استان‌ها داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:درباره خرید خدمات آموزشی‌ها و مهرآفرینی‌ها نیز مقرر شد که تبدیل وضعیت قرارداد آنها توأم با پرداخت حقوق، مزایا و بیمه باشد چرا که در حال حاضر خرید خدمات آموزشی‌ها هنوز حقوقی دریافت نمی‌کنند و قرارداد بیمه ندارند. همچنین مهرآفرینی‌ها هم علیرغم قانونی که در مجلس تصویب شد هنوز تبدیل وضعیت نشده‌اند.