اظهار نظر جنجالی «دکتر مرگ»: بگذارید مردم بمیرند!
اظهار نظر جنجالی «دکتر مرگ»: بگذارید مردم بمیرند!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، تحقیقات انجام شده درباره نحوه مدیریت بحران کرونا توسط دولت بریتانیا، حاکی از آن است که ریشی سوناک، نخست‌وزیر کنونی این کشور ، یک بار در زمان همه‌گیری ویروس کرونا گفته بود که دولت به جای برقراری دومین قرنطینه سراسری باید «بگذارد مردم بمیرند». این مطلب از دفتر خاطرات پاتریک والنس […]

- اظهار نظر جنجالی «دکتر مرگ»: بگذارید مردم بمیرند!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، تحقیقات انجام شده درباره نحوه مدیریت بحران کرونا توسط دولت بریتانیا، حاکی از آن است که ریشی سوناک، نخست‌وزیر کنونی این کشور ، یک بار در زمان همه‌گیری ویروس کرونا گفته بود که دولت به جای برقراری دومین قرنطینه سراسری باید «بگذارد مردم بمیرند».

این مطلب از دفتر خاطرات پاتریک والنس برداشته شده است که در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، مشاور ارشد علمی دولت بریتانیا بود. او در دفتر خاطرات خود در تاریخ ۲۵ اکتبر ۲۰۲۰ میلادی نوشته است که در جریان جلسه‌ای که با حضور بوریس جانسون، نخست‌وزیر وقت و ریشی سوناک (در آن زمان وزیر دارایی) برگزار شده، آقای سوناک چنین سخنی بر زبان رانده است.

یورونیوز گزارش داد: بر اساس نوشته‌های این دفتر، در واقع دومینیک کامینگز، مشاور ارشد بوریس جانسون در طول همه‌گیری کرونا، آنچه را که در جلسه شنیده بود به پاتریک والنس منتقل کرده است. والنس همچنین در دفتر خاطراتش نوشته است: «ریشی معتقد است که باید به مردم اجازه داد که بمیرند و این اشکالی ندارد. اینها نتیجه فقدان رهبری است.»

سخنگوی ریشی سوناک اعلام کرد که نخست‌وزیر قصد دارد به جای پاسخ به تک‌تک موضوعات مطرح شده در این گزارش، شواهدی را به تیم تحقیق تحویل دهد و در آن زمان موضع خود را اعلام کند.

این تحقیقات با هدف بررسی عملکرد دولت بریتانیا در زمان همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور در حال انجام است که نه تنها به بخش‌های بزرگی از اقتصاد بریتانیا آسیب رساند بلکه باعث کشته شدن بیش از ۲۲۰ هزار نفر شد. پیش از این هم در این تحقیقات، شواهدی به دست آمده بود مبنی بر اینکه ریشی سوناک به دلیل اصرار بر سیاست «بیرون بخورید تا به اقتصاد کمک کنید»، در تابستان ۲۰۲۰ میلادی از سوی یکی از مشاوران علمی دولت «دکتر مرگ» لقب گرفته بود. زیرا همین سیاست او منجر به گسترش بیشتر ویروس کرونا از مسیر فعالیت بارها و رستوران‌ها شده بود.

منبع: اطلاعات انلاین