تیم ملی فوتبال کشورمان مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را روز ۳۰ آبان ۱۴۰۱ با یک شکست فوق‌العاده تلخ استارت زد. شکستی که تلخ‌ترین ناکامی ایران در تمام تاریخ ادوار رقابت‌های جام جهانی تلقی می‌شود. ملی پوشان کشورمان در حالی راهی جام جهانی قطر شدند که کارلوس کیروش کمتر از ۸۰ روز مانده به […]

- تلخ‌ترین شکست تاریخ فوتبال ایران؛ حمله انگلیسی‌ها به ساختار دفاعی تیم ملی/ مصدومیت دروازه‌بان پرسپولیس، شوک به سنگربان استقلال!

تیم ملی فوتبال کشورمان مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را روز ۳۰ آبان ۱۴۰۱ با یک شکست فوق‌العاده تلخ استارت زد. شکستی که تلخ‌ترین ناکامی ایران در تمام تاریخ ادوار رقابت‌های جام جهانی تلقی می‌شود.

ملی پوشان کشورمان در حالی راهی جام جهانی قطر شدند که کارلوس کیروش کمتر از ۸۰ روز مانده به آغاز این مسابقات سرمربی تیم ملی شد و آمد تا برای سومین بار متوالی در جام‌های جهانی روی نیمکت کشورمان بنشیند. حضوری که البته با موفقیت همراه نشد و انتقادات زیادی را از او و فدراسیون فوتبال در پی داشت.

ما در آخرین روز آبان ماه سال گذشته اولین مسابقه خود در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ را مقابل انگلیس برگزار کردیم؛ تیمی که با عنوان چهارمی دوره قبلی جام جهانی و البته تحت عنوان فینالیست آخرین دوره جام ملت‌های اروپا قدم به میدان گذاشته بود. اگرچه علیرضا بیرانوند دروازه‌بان فیکس پرسپولیس به عنوان سنگربان ثابت تیم ملی قدم به بازی با انگلیس گذاشت اما یک مصدومیت در همان دقایق آغازین کار تمام شیرازه‌ تاکتیکی ما را بر هم ریخت و شوک بزرگی به ایران وارد کرد. بیرانوند از زمین خارج شد و سیدحسین حسینی کاپیتان استقلال به عنوان جانشین او به میدان رفت. اشتباهات خط دفاعی از همان دقایق ابتدایی خودش را نشان داد و انگلیسی‌ها به گل رسیدند. ساختار تاکتیکی تیم ملی عملا با خوردن گل دوم در دقیقه ۴۳ بر هم ریخت و زمینه برای یک شکست فوق‌العاده سنگین فراهم شد. انگلیسی‌ها ۶ بار تور دروازه ایران را لرزاندند و تلخ‌ترین شکست ایران در تمام دوره‌های برگزارشده جام جهانی را رقم زدند.

این گل‌ها آن‌قدر تلخ بود که هیچ‌کس به دو گل مهدی طارمی توجهی نکرد و برای خود او هم این گل‌زنی جذابیتی نداشت. در نهایت با نتیجه ۶ بر ۲ بازی را به انگلیس باختیم تا جام جهانی۲۰۲۲ را با ناکامی استارت بزنیم و ۳۰ آبان ۱۴۰۱ به عنوان یک روز تلخ در فوتبال ایران ثبت شود.

منبع: خبـر ورزشی