به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، نواک جوکوویچ مرد اول تنیس جهان روز گذشته برای هفتمین بار قهرمان مسابقات نهایی فصل شد تا ضمن رکوردشکنی در این مسابقات جایگاهش به عنوان بهترین بازیکن تاریخ را بیش از پیش تثبیت کند. البته فوق ستاره صربستانی برای حفظ صدرنشینی خود نیاز به قهرمانی نداشت و […]

- جوکوویچ بهترین تنیس‌باز تاریخ است!

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، نواک جوکوویچ مرد اول تنیس جهان روز گذشته برای هفتمین بار قهرمان مسابقات نهایی فصل شد تا ضمن رکوردشکنی در این مسابقات جایگاهش به عنوان بهترین بازیکن تاریخ را بیش از پیش تثبیت کند.

البته فوق ستاره صربستانی برای حفظ صدرنشینی خود نیاز به قهرمانی نداشت و تنها یک پیروزی در مرحله گروهی جایگاه شماره یک جهان را برایش تضمین می‌کرد، اما او تا قهرمانی پیش رفت تا شیرینی رسیدن به رکورد ۴۰۰ هفته صدرنشینی برای او دوچندان شود.  

جوکوویچ که با ۲۴ قهرمانی گرند اسلم پرافتخارترین تنیس‌باز تاریخ محسوب می‌شود سال ۲۰۲۱ رکورد ۳۱۰ هفته صدرنشینی تنیس مردان را که در اختیار فدرر بود شکست و حالا فاصله خود را با او به ۹۰ هفته رساند که البته این فاصله بیشتر هم خواهد شد.  

رکوردداران صدرنشینی در تنیس مردان

نواک جوکوویچ – ۴۰۰ هفته
راجر فدرر – ۳۱۰ هفته
پیت سمپراس – ۲۸۶ هفته
ایوان لندل – ۲۷۰ هفته
جیمی کانرز – ۲۶۸ هفته

جوکوویچ با قهرمانی در مسابقات نهایی فصل ۱۳۰۰ امتیاز (۲۰۰ امتیاز کمتر از سقف امتیاز به دلیل شکست مقابل سینر در گروهی) کسب کرد و با مجموع ۱۱۲۴۵ برای هشتمین بار در دوران حرفه‌ای خود فصل را در جایگاه اول به پایان رساند تا رکوردش در این زمینه را نیز ارتقاء بدهد. سمپراس با ۶ و نادال و فدرر با پنج صدرنشینی نهایی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا