به گزارش زیرنویس، یک شبکه تلویزیونی محلی گزارش داد بر اثر تیراندازی در فروشگاه والمارت در منطقه بورکرک در اوهایوی آمریکا دستکم یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند. براساس این گزارش، شاهدان حادثه اظهار کردند مردی با یک سلاح جنگی به سمت افراد حاضر در فروشگاه تیراندازی کرد که در نتیجه یک نفر […]

به گزارش زیرنویس، یک شبکه تلویزیونی محلی گزارش داد بر اثر تیراندازی در فروشگاه والمارت در منطقه بورکرک در اوهایوی آمریکا دستکم یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.

براساس این گزارش، شاهدان حادثه اظهار کردند مردی با یک سلاح جنگی به سمت افراد حاضر در فروشگاه تیراندازی کرد که در نتیجه یک نفر کشته و سه تن دیگر زخمی شدند. مجروحان حادثه به نزدیکترین بیمارستان منتقل شدند.  

شاهدان دیگر حادثه نیز از ۱۰ بار شلیک اسلحه از سوی فرد ضارب خبر دادند. شاهد دیگری ضارب را فردی جوان و سفید پوست شناسایی کرده که با خود کیف مخصوص حمل سلاح داشته است.

رئیس پلیس منطقه درباره این حادثه گفت: در حال حاضر هیچ خطری مردم را تهدید نمی کند و ساختمان فروشگاه کاملا پاکسازی شده و امنیت کامل برقرار است.

تاکنون جزئیات بیشتری درباره انگیزه ضارب از این تیراندازی عنوان نشده است. همچنین پلیس تاکنون گزارشی درباره دستگیری یا عدم بازداشت ضارب منتشر نکرده است.

گفته می‌شود آمار بالای تیراندازی‌های جمعی در آمریکا موجب اضطراب و ناامنی مردمی شده و بحث‌های سیاسی زیادی را به راه انداخته است. منتقدان افراطی‌های جمهوری‌خواه حامی سلاح را به همکاری خیانت‌آمیز با لابی‌های اسلحه متهم می‌کنند.

آمریکا از لحاظ میزان وقوع تیراندازی‌های مرگبار رتبه اول را میان کشورهای دنیا به خود اختصاص داده که این موضوع علاوه بر آزادی حمل سلاح، در برخی عوامل فرهنگی ریشه دارد.

 

منبع خبر: رکنـا