به گزارش زیرنویس، جبراییل رمضانی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی این سازه طی ۱۲ سال گذشته کمتر از ۶۰ درصد بود  که طی دو سال گذشته با عملیات جهادی و‌ تزریق اعتبارات لازم به مرحله بهره‌برداری رسید. وی با اشاره به اینکه قسمتی از این طرح در محدوده استان آذربایجان‌شرقی قرار دارد، افزود: ضروری است برای […]

به گزارش زیرنویس، جبراییل رمضانی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی این سازه طی ۱۲ سال گذشته کمتر از ۶۰ درصد بود  که طی دو سال گذشته با عملیات جهادی و‌ تزریق اعتبارات لازم به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه قسمتی از این طرح در محدوده استان آذربایجان‌شرقی قرار دارد، افزود: ضروری است برای بهره‌برداری از شبکه خداآفرین، بند انحرافی قزقلعه‌سی و کانال محدوده استان آذربایجان‌شرقی به اتمام برسد.

رمضانی با اشاره به اینکه ارزش روز سیفون دره‌رود حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال است، عنوان کرد: نواقص نواحی عمرانی ۱ و ۲ در حال انجام بوده و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: پست ۲۳۰ و پست نواحی اول و دوم با حدود ۸۰ درصد پیشرفت در مرحله تکمیل است و تا دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: مناقصه برای تکمیل نواحی سه و چهار در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات مرزی مبلغ ۳۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل نواحی ۴‌گانه شبکه خداآفرین تخصیص و برنامه‌ریزی لازم جهت تکمیل آن انجام گرفته است.

رمضانی افزود: با تکمیل شبکه خداآفرین سیستم آبیاری ۳۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی شمال استان تبدیل به آبیاری مدرن خواهد شد.

منبع خبر: رکنـا