تیم ملی ایران در دومین دیدار خود در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ با نتیجه ۲-۲ برابر ازبکستان متوقف شد. این تساوی در شرایطی رقم خورد که در هشتمین دقیقه بازی، مهدی طارمی پس از برخورد با دروازه‌بان حریف در محوطه جریمه سرنگون شد اما در شرایطی که اعتقاد به خطای پنالتی داشت، داور دستور […]

- کارشناس داوری مشکوک‌ترین صحنه بازی ایران

تیم ملی ایران در دومین دیدار خود در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ با نتیجه ۲-۲ برابر ازبکستان متوقف شد. این تساوی در شرایطی رقم خورد که در هشتمین دقیقه بازی، مهدی طارمی پس از برخورد با دروازه‌بان حریف در محوطه جریمه سرنگون شد اما در شرایطی که اعتقاد به خطای پنالتی داشت، داور دستور به ادامه بازی داد.

البته در ادامه ایران موفق شد توسط رامین رضاییان و مهدی طارمی به گل برسد و نیمه اول را با پیروزی دو بر صفر به پایان برساند اما در نیمه دوم ازبکستان بود که موفق شد دو بار دروازه علیرضا بیرانوند را باز کند تا شاگردان امیر قلعه‌نویی در دومین مسابقه خود موفق به پیروزی نشوند.

کارشناسان داوری ورزش سه به بررسی صحنه مشکوک به پنالتی در این مسابقه پرداخته‌اند:

برخورد مهدی طارمی و دروازه‌بان ازبکستان (دقیقه ۸- مشکوک به پنالتی)

محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه هیچ خطایی توسط دروازه‌بان بر روی مهاجم ایران اتفاق نیفتاد، بلکه این مهاجم بود که سعی در گرفتن خطا و متقاعد کردن داور در خصوص اعلام پنالتی داشت اما داور با یک تذکر جدی و البته با ادامه بازی مسابقه رو مدیریت نموده و بهترین تصمیم را اتخاذ کرد.

مهدی عالیقدر: مهاجم خیلی شیو و زیرکانه قصد فریب داور جهت اعلام پنالتی را داشت و داور می‌توانست به دلیل شبیه سازی وی را با کارت زرد جریمه کند.

ابراهیم میرزابیگی: تصمیم داور درست بود و آقای طارمی در این صحنه تمارض کرد. او حای می‌توانست اخطار هم بگیرد.

حسین عسگری: دروازه‌بان هیچگونه خطایی مرتکب نمی‌شود طارمی شبیه‌سازی می‌کند.

بابک وسیله‌بر: توپ در مالکیت بازیکت سفید بود و دروازه‌بان با باز کردن پا و خم کردن زانو مانع حرکت مهاجم شده و موجب سرنگونی ایشان شده است. باید ضربه پنالتی بدون جریمه انضباطی اعلام می‌شد.

بیشتر بخوانید: کام‌بک ازبکستان مقابل ایران/ قلعه‌نویی نیمه مربیان را واگذار کرد!

منبع: خبـر ورزشی