به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «خلیل الحیه»، رییس دفتر مناسبات عربی و اسلامی حماس تاکید کرد که دشمن صهیونیستی جز قتل و کشتار هولناک و بی‌رحمانه غیرنظامیان در غزه هیچ دستاورد میدانی نداشته است. الحیه تصریح کرد که نتانیاهو و ارتش او قادر به کسب هیچ دستاوردی نیستند و ما […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «خلیل الحیه»، رییس دفتر مناسبات عربی و اسلامی حماس تاکید کرد که دشمن صهیونیستی جز قتل و کشتار هولناک و بی‌رحمانه غیرنظامیان در غزه هیچ دستاورد میدانی نداشته است.

الحیه تصریح کرد که نتانیاهو و ارتش او قادر به کسب هیچ دستاوردی نیستند و ما از شکست دشمن اطمینان داریم.

وی گفت که دشمن صهیونیستی تلاش می‌کند سیستم بهداشت و سلامت را در شمال غزه به کلی از خدمت خارج کند.

الحیه در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد که ادعای دشمن در مورد وجود تونل در زیر بیمارستان شفا نمایشی مسخره است که کسی آن را باور نمی‌کند.

نایب رییس جنبش حماس در غزه بیان کرد که دشمن صهیونیستی همچنان در حال دروغ پردازی و صحنه‌سازی برای توجیه بمباران بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های غزه است.

خلیل الحیه تاکید کرد که ملت فلسطین تحت هیچ شرایطی کوچ نخواهد کرد و در سرزمین خود ثابت و باقی خواهد بود.

وی گفت که دشمن صهیونیستی تلاش می‌کند مردم غزه را ابتدا به جنوب نوار غزه منتقل و از آنجا به مصر بکوچاند.

الحیه خاطر نشان کرد که گذرگاه رفح باید برای ورود مایحتاج مردم غزه باز بماند. او همچنین تصریح کرد که مواد غذایی وارد شده به این باریکه حتی ۱۰ درصد از نیازهای غذایی مردم این منطقه را هم تأمین نمی‌کند.

وی در رابطه با توافق آتش‌بس موقت در غزه هم گفت که ما روز گذشته پاسخ خود را به مسئولان قطری و مصری دادیم.

خلیل الحیه خواستار تشدید فشارهای ملت‌های جهان برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه شد و تاکید کرد که سیاست قتل و کشتار خبرنگاران هرگز نمی‌تواند حقیقت جنایات این رژیم در غزه را مخفی نگه دارد.

وی گفت که یک ماه است مذاکرات تحت نظارت قطر و مصر در جریان است اما دشمن همچنان تعلل می‌کند و هر بار به توافق برای آتش‌بس موقت نزدیک شدیم، باز به خانه اول بازگشت.

این رهبر حماس بیان کرد که پیش روی ما لحظاتی حساس در رابطه با آتش‌بس موقت در غزه قرار دارد.

ساعاتی پیش از این نیز، در ادامه عملیات طوفان الاقصی و حمله‌های موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین، پایگاه نظامی «رعیم» از سوی این گروه‌ها موشک‌باران شد.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) و گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) در دو نوبت پایگاه نظامی «رعیم» را موشک‌باران کردند.

علاوه بر این شهرک‌های صهیونیستی «نیر عوز» و «مفتاحیم» نیز هدف موشک‌های گردان‌های قدس قرار گرفت.

منابع خبری از به صدا درآمدن آژیر هشدار در عسقلان خبر دادند.

گردان‌های قدس اعلام کرد که ۳ جنگ‌افزار ارتش رژیم صهیونیستی را در محله‌های «شیخ رضوان» و «نصر» با راکت‌های «تاندوم» و بمب‌های «فدایی» هدف قرار داده است.

علاوه بر این ۹ تانک و ۳ نفربر و خودرو نظامی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در بیت حانون، بیت لاهیا، جبالیا، مخابرات و توأم توسط گردان‌های قدس و با استفاده از راکت‌های تاندوم و آر پی جی هدف قرار گرفته شدند.

گردان‌های قدس اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها به همراه مبارزان گردان‌های قسام در جریان درگیری‌های شامگاه دیروز با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی موفق شده‌اند یک جنگ‌افزار «نمیر» ارتش رژیم صهیونیستی را به طور کامل منهدم کنند.

منبع: مـهر