طالبان هم در جشنواره اقوام ایران زمین غرفه می‌زند
طالبان هم در جشنواره اقوام ایران زمین غرفه می‌زند

جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین با مشارکت ۳ کشور افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان و استان‌های سراسر کشور در شهرستان گرگان آغاز به‌کار کرد.

به گزارش زیرنویس، اطلاعات نوشت: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در آیین افتتاح شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصادی ایران زمین در این باره گفت: در این دوره برای بخش‌های صنایع‌دستی، سوغات، موسیقی، گردشگری و بوم‌گردی، سیاه‌چادر و عشایر، روستاهای هدف گردشگری، غذاهای سنتی، بازی‌های بومی و محلی و… با حضور هنرمندان استان‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی‌شده است.

محمد جواد ساوری اظهار داشت: در این نمایشگاه ۲۷گروه سیاه چادر از ۱۵استان خراسان رضوی، گلستان، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، سمنان، کهکیلویه و بویراحمد، فارس، کرمانشاه، زنجان، خوزستان، آذربایجان غربی، اصفهان، اردبیل، لرستان و سیستان و بلوچستان حضور دارند.وی افزود: ۲۵گروه هنری در قالب موسیقی آیینی‌های سنتی در این جشنواره اجرای برنامه خواهند داشت. همچنین ۸ مرزعه گردشگری برپا می‌شود و ۳۵۰هنرمند مشارکت دارند.

وی با بیان به این که از سفرای کشورهای همسایه برای حضور در این جشنواره دعوت شده است، اظهار داشت: در نمایشگاه صنایع دستی، غرفه‌های کشورهای افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان دایرمی شود و هنرمندان ۳۱استان کشور به اجرای برنامه می‌پردازند.همچنین ۵ خواننده برتر ملی، هر کدام یک روز در این جشنواره اجرا خواهند داشت.

گفتنی است شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین تا ۳ روز آینده در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان گلستان در گرگان برپا خواهد بود.

منبع: اطلاعات انلاین