به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، در دهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی رباتیک و فیراکاپ ایران داوطلبان در چندین بخش مختلف به رقابت خواهند پرداخت که شامل بخش‌های خودروهای خودران، نوآوری، شبیه سازی خودرهای خودران، خانه هوشمند، جنگنده هوشمند، ربات‌های امداد و مدیریت بحران، ربات‌های ورزشی،‌ ماموریت غیر ممکن،‌ ربات‌های پرنده […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، در دهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی رباتیک و فیراکاپ ایران داوطلبان در چندین بخش مختلف به رقابت خواهند پرداخت که شامل بخش‌های خودروهای خودران، نوآوری، شبیه سازی خودرهای خودران، خانه هوشمند، جنگنده هوشمند، ربات‌های امداد و مدیریت بحران، ربات‌های ورزشی،‌ ماموریت غیر ممکن،‌ ربات‌های پرنده و … است. این رویداد علمی از روز سی‌ام آبان ماه تا روز سوم آذر ماه در مجموعه شهر آفتاب برگزار می‌شود.

از ربات‌های ورزشی تا ربات‌های‌ امداد و مدیریت بحران؛ در فیرا چه می‌گذرد!

از ربات‌های ورزشی تا ربات‌های‌ امداد و مدیریت بحران؛ در فیرا چه می‌گذرد!

۱۵ تیم از آکادمی فیرا در مسابقه شرکت دارند

فاطمه نبی‌زاده، مدیر امور مشتریان و نمایندگی‌ها در گفت و گو با خبرنگار زیرنویس و در خصوص آکادمی آموزشی فیرا گفت:« مجموعه آکادمی فیرا دوره‌های رباتیک و برنامه‌ریزی را برگزار می‌کند که زیر مجموعه فدراسیون جهانی هوش مصنوعی و رباتیک است. مدیریت آکادمی بر عهده خود آقای سروش صادق‌نژاد است.»

وی در ادامه افزود:« آکادمی در حوزه‌های رباتیک، هوش مصنوعی، برنامه نویسی و ایده و خلاقیت که مخصوص کودکان است.»

نبی زاده در ادامه گفت:« در دوره‌های ایده و خلاقیت کودکانی از اول تا سوم ابتدایی شرکت می‌کنند.»

بنابر گفته نبی زاده ۱۵ تیم از آکادمی فیرا در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

هوش مصنوعی به مناطق محروم می‌رود

سروش صادق‌نژاد، رئیس کمیته ملی رباتیک و نایب رئیس فدراسیون جهانی رباتیک، نیز در گفت و گو با خبرنگار زیرنویس گفت:« توسعه آموزش مناطق محروم باید به کمک ارگان‌های دولتی اتفاق بیافتد. ما چند جلسه با افرادی که در این حوزه دست‌اندرکار هستند داشته‌ایم و به صورت نامحسوس نیز در این مسابقه شرکت کرده‌اند. انشاالله بتوانیم با کمک افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، هوش مصنوعی را به مناطق محروم نیز ببریم چراکه رسالت ما این است.»

از ربات‌های ورزشی تا ربات‌های‌ امداد و مدیریت بحران؛ در فیرا چه می‌گذرد!

وی در ادامه گفت:« استعدادها تنها در کلان‌شهرها و استان‌های برخوردار وجود ندارد و استعدادهای خوبی در سایر شهرها و استان‌ها نیز وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود و یکی از برنامه‌هایی که به دنبال اجرای آن‌ هستیم، بردن چنین رویدادهایی در استان‌های دیگر است که به شهرها، مسئولان و صنایع بومی آن‌ها، هوش‌مصنوعی را شناسایی کنیم. تا مجموعه‌های بومی بتوانند به توسعه زیرساخت‌ها در مناطق خود کمک کنند.»

۲۲۷۳۲۳

منبع: خبـرآنلاین