به گزارش زیرنویس، تیم ‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در هفته دوم مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در تاشکند به مصاف هم رفتند. این بازی در حالی با نتیجه تساوی به پایان رسید که ملی پوشان کشورمان در نیمه اول با گل‌های رامین رضائیان و مهدی طارمی دو بر صفر از حریف خود پیش […]

به گزارش زیرنویس، تیم ‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در هفته دوم مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در تاشکند به مصاف هم رفتند.

این بازی در حالی با نتیجه تساوی به پایان رسید که ملی پوشان کشورمان در نیمه اول با گل‌های رامین رضائیان و مهدی طارمی دو بر صفر از حریف خود پیش افتادند اما در نیمه دوم ورق به سود ازبکی‌ها برگشت و آنها با ارائه نمایش بهتر نسبت به ایران بازی را به تساوی کشاندند تا امیر قلعه نویی در نخستین بازی رسمی و مهمی که هدایت تیم ملی را عهده دار بود در کسب پیروزی ناکام بماند.

ملی پوشان کشورمان با وجود نمایش خوبی که در نیمه اول این بازی داشتند اما در پایان بازی آماری ضعیف و غیرقابل دفاع مقابل ازبکستان به ثبت رساندند.

امید به گلزنی برای ایران در جریان بازی زیر عدد یک بود و طبق اعلام سایت‌ آماری متریکا، شاگردان قلعه نویی ۵۳/‌ ۰ شانس گلزنی داشتند. در سمت مقابل این آمار برای ازبک ها ۳۸/‌ ۱ بود.

این در حالی است که قلعه نویی بارها از علاقه خود به ارائه فوتبال تهاجمی صحبت کرده و در نشست خبری بعد از بازی با ازبکستان هم در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره سبک بازی تیمش گفت: آنهایی که سبک نو مربیگری من را می‌شناسند، می‌دانند فلسفه بازی هجومی دارم. آمار مربیگری تیم‌های قبلی‌ام هست و تقریبا بیشترین گل زده و رقابت آقای گلی برای تیم من بوده است.

تیم ملی که از مهاجمان بزرگی چون سردار آزمون و مهدی طارمی بهره می برد و هافبک هایی با قدرت شوتزنی در اختیار دارد، در طول ۹۰ دقیقه بازی تنها ۵ بار اقدام به شوتزنی به سمت دروازه ازبکستان کرد که فقط دو شوت آنها در چارچوب بود؛ در مقابل شاگردان کاتانچ ۱۶ بار به سمت دروازه علیرضا بیرانوند شوت زدند که ۶ شوت آنها در چارچوب بود.

photo_2023-11-21_21-37-28

منبع خبر: رکنـا