توضیحات مهم وزیر کشور درباره تشکیل استان تهران غربی
توضیحات مهم وزیر کشور درباره تشکیل استان تهران غربی

تسنیم نوشت: احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره تشکیل استان تهران غربی عنوان کرد: تقسیمات کشوری یک بحث دائمی و هم‌چنین یک نیازمندی است. تشکیل استان تهران غربی در حال بررسی است و در کمیسیون‌های مربوطه مورد مطالعه قرار می‌گیرد. وی در رابطه با موضوع  تذکر حجاب […]

- توضیحات مهم وزیر کشور درباره تشکیل استان تهران غربی

تسنیم نوشت: احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره تشکیل استان تهران غربی عنوان کرد: تقسیمات کشوری یک بحث دائمی و هم‌چنین یک نیازمندی است. تشکیل استان تهران غربی در حال بررسی است و در کمیسیون‌های مربوطه مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

وی در رابطه با موضوع  تذکر حجاب در متروی تهران نیز عنوان کرد: ما مجوزی برای این کار ندادیم و گروه‌های مردمی در قالب امر به معروف و نهی از منکر در حال انجام این کار هستند. امر به معروف لسانی هم نیازی به مجوز ندارند؛ طبیعتاً همه مردم برای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارند ولی باید با ادبیات خوب و صرفاً تذکر لسانی این کار را انجام دهند.

وزیر کشور در پاسخ به سؤالی درخصوص تأمین واگن از چین بیان کرد: قرارداد با چین برای ۲۰۰۰ واگن بوده که برای ۶۳۰ واگن تأمین مالی در حال انجام است؛ این روند ادامه می‌یابد تا به‌تدریج فاینانس‌های آن عملیاتی شود.

وحیدی هم‌چنین در پاسخ به سؤالی پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مراحل انتخابات به‌خوبی طی شده است و هیئت‌های نظارت در حال بررسی صلاحیت داوطلبان هستند. هیئت‌های نظارت به شکایت کسانی که ردصلاحیت شده‌اند یا صلاحیت آنها تأیید نشده است نیز رسیدگی می‌کنند و فرصت ۵۰روزه‌ای برای این کار دارند.

وی ادامه داد: تمامی زیرساخت‌های لازم برای انتخابات فراهم است؛ تأمین مشارکت در انتخابات به‌عهده همه به‌ویژه نخبگان و تشکل‌های سیاسی است تا اهمیت انتخابات را برای مردم روشن کنند. همه طیف‌ها ثبت‌نام‌ها شرکت کرده بودند و همه طیف‌ها نیز در انتخابات مشارکت کنند.

وزیر کشور در ادامه در پاسخ به سؤالی پیرامون وقوع تیراندازی دیروز در نزدیکی ساختمان مجلس بیان کرد: این یک کار شخصی بود؛ فردی برای کار شخصی خود با سلاح شکاری تیراندازی کرد که با او برخورد شد.

منبع: اطلاعات انلاین