افزایش درآمد‌های مالیاتی دولت در سال آینده با این ارقام خواهد بود
افزایش درآمد‌های مالیاتی دولت در سال آینده با این ارقام خواهد بود

خبرآنلاین نوشت: هر چند مقرر است بودجه سال آینده پس از تعیین تکلیف و تصویب برنامه هفتم توسعه به مجلس ارائه شود اما جزییات لایحه‌ای که قرار بود دیروز به مجلس ارائه شود، کیفیت برنامه‌ مالی دولت در سال اینده را روشن می‌کند.  میزان افزایش درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال آتی برابر با ۴۹.۸ […]

- افزایش درآمد‌های مالیاتی دولت در سال آینده با این ارقام خواهد بود

خبرآنلاین نوشت: هر چند مقرر است بودجه سال آینده پس از تعیین تکلیف و تصویب برنامه هفتم توسعه به مجلس ارائه شود اما جزییات لایحه‌ای که قرار بود دیروز به مجلس ارائه شود، کیفیت برنامه‌ مالی دولت در سال اینده را روشن می‌کند.

 میزان افزایش درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال آتی برابر با ۴۹.۸ درصد در نظر گرفته شده است. این در حالی است که اقتصاد ایران همچنان در دوره رونق نیست و رشد اندک سه درصدی و چهار درصدی معنای بازگشت شرایط اقتصادی به حالت عادی را ندارد.

بر اساس این گزارش دولت در صدد است سال آینده ۱۱۲۲ میلیارد تومان مالیات دریافت کند. افزایش سهم مالیات‌ها در بودجه بدون به راه افتادن چرخ‌های اقتصاد می‌تواند به عنوان یک مانع بزرگ عمل کند. در صورت تحقق این موضوع، برای اولین بار ۴۶.۱ درصد از کل منابع بودجه از محل مالیات تامین خواهد شد. اگر درآمدهای گمرکی را نیز به درآمد مالیاتی اضافه کنیم، سهم مالیات از منابع لایحه بودجه سال آینده حدود ۵۲ درصد خواهد بود.

در عین حال باید در نظر داشت همزمان با افزایش درآمدهای مالیاتی، محاسبات دولت بر کاهش میزان صادرات نفت استوار شده است. در لایحه بودجه سال آینده میزان درآمدهای ناشی از صادرات نفت و گاز با کاهشی ۱۱.۶ درصدی به ۶۴۷ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

منبع: اطلاعات انلاین