به گزارش خبرنگار مهر، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای جدید صنایع دفاع اظهار داشت: یکی از جدیدترین محصولات دفاعی کشور ناوشکن دیلمان است که در هفته ابتدایی آذرماه رونمایی خواهد شد. امیر آشتیانی ادامه داد: این […]

به گزارش خبرنگار مهر، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای جدید صنایع دفاع اظهار داشت: یکی از جدیدترین محصولات دفاعی کشور ناوشکن دیلمان است که در هفته ابتدایی آذرماه رونمایی خواهد شد.

امیر آشتیانی ادامه داد: این ناوشکن به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران الحاق خواهد شد و توان این نیرو را به شکل قابل توجهی افزایش خواهد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: این ناوشکن از کلاس «موج» است و نسبت به ناوشکن‌های قبلی دارای مزیت‌های بسیار زیادی همچون تقویت موتور، ماندگاری دریا، توان دریانوردی در آب‌های متلاطم و نصب سامانه‌های متعدد است که از طریق آن‌ها می‌تواند مطابق با تهدیدات موجود زیرسطحی، سطحی و پروازی، عملیات انجام بدهد.

وی همچنین در خصوص بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از آخرین دستاوردهای موشکی کشور گفت: امام خامنه‌ای در این دیدار با جدیدترین دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آشنا شدند و از موفقیت و پیشرفت این نیرو ابراز خرسندی کردند.

امیر آشتیانی در ادامه عنوان کرد: هواپیمای جت آموزشی «یاسین» یکی از دستاوردهای سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع است که نقش مهمی در حوزه آموزش خلبانان کشور دارد.

وزیر دفاع اضافه کرد: این هواپیما تا ساعاتی دیگر برای اولین‌بار پرواز خود را آغاز می‌کند و نتایج این پرواز را به استحضار مردم عزیزمان خواهیم رساند.

منبع: مـهر