به گزارش زیرنویس، سردار علی محمدی در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به وصول شکایت ۳ راننده که خودرو کامیون خاور آن‌ها با بار استیل سرقت شده است به لحاظ حساسیت بزه ارتکابی، رسیدگی به موضوع و دستگیری سارقان در دستورکار پلیس آگاهی استان قرار گرفت. وی افزود: ماموران با بررسی و دلایل […]

به گزارش زیرنویس، سردار علی محمدی در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به وصول شکایت ۳ راننده که خودرو کامیون خاور آن‌ها با بار استیل سرقت شده است به لحاظ حساسیت بزه ارتکابی، رسیدگی به موضوع و دستگیری سارقان در دستورکار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با بررسی و دلایل موجود در صحنه‌های وقوع سرقت و انجام اقدامات فنی و علمی پلیسی موفق شدند محل اختفای ۳ متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و هنگام فروش اموال مسروقه به همراه خودروها، دستگیر و به مقر پلیس آگاهی انتقال دادند.

وی در ادامه بیان کرد: در تحقیقات علمی پلیسی هر ۳ متهم به جرم خود اعتراف کردند که در این رابطه ۲ مالخر نیز معرفی و کلیه اموال به همراه خودروها که ۱۰۰ میلیارد ریال ارزش داشت به مالباخته‌ها تحویل داده و هر ۵ سارق و مالخر به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان در پایان از رانندگان خودروهای سنگین خواست هنگام پارک خودرو محل‌های امن را انتخاب کرده و از رها کردن خودرو امتناع نمایند و هرگونه اخبار و اطلاعات را با شماره های ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

کشف بیش از ۱۹ هزار نخ سیگار قاچاق در اسکو

فرمانده انتظامی شهرستان اسکو از کشف ۱۹ هزار و ۳۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق خبر داد.

سرهنگ ستار داداشی در تشریح این خبر اظهار کرد: مأموران کلانتری ۱۱ هنگام گشت‌زنی هدفمند و کنترل خودروهای عبوری در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۱۹ هزار و ۳۰۰ نخ انواع سیگار خارجی قاچاق را کشف که ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده بنا بر نظر کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به دستگیری یک متهم در این زمینه، افزود: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اسکو در پایان با اشاره به این که قاچاق کالا پدیده‌ای است که از جهات گوناگون حیات سالم اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را تهدید می‌کند، تاکید کرد: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند.

دستگیری ۲ سارق سیم و کابل برق در آذرشهر

فرمانده انتظامی شهرستان آذرشهر از دستگیری ۲ نفر سارق حرفه‌ای و کشف ۴ فقره سرقت سیم کابل برق خبر داد.

سرهنگ محمد نعمتی در رابطه با این موضوع مطرح کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم کابل برق و تخریب خطوط انتقال برق در شهرستان، به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران با انجام تحقیقات و اقدامات پلیسی، موفق به شناسایی و محل مخفیگاه سارقان مورد نظر در اطراف شهر شدند.

وی اذعان کرد: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی متهمان را دستگیر و در تحقیقات انجام شده به ۴ فقره سرقت سیم کابل برق سرقتی با ادوات جرم از سارق کشف و اعتراف نمودند.

فرمانده انتظامی شهرستان آذرشهر تشریح کرد: متهمان که دارای چند فقره سابقه سرقت می‌باشند در بازجویی‌های ماموران و در مواجهه با شواهد و مستندات به سرقت کابل برق با همدستی یک متهم دیگر در سطح شهرستان اعتراف کرد که با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

وی در خاتمه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در خصوص سرقت، موضوع را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق حرفه‌ای منازل مسکونی در مراغه

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از دستگیری سارق حرفه‌ای منازل مسکونی با ۳۰ فقره سرقت در شهرستان مراغه خبر داد.

سردار علی محمدی در تشریح این خبر بیان کرد: در پی چندین فقره سرقت از منازل مسکونی در سطح شهرستان مراغه موضوع در دستورکار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با تحقیقات فنی، علمی و با همکاری پلیس آگاهی استان سرانجام سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را در این خصوص شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شد.

وی ادامه داد: در بازجویی‌های به عمل آمده متهم با مشاهده اسناد و مدارک به دست آمده به ۳۰ فقره سرقت از منازل مسکونی در سطح شهر مراغه اعتراف و اعلام کرد که اقلام مسروقه را به مالخران در شهرهای مختلف فروخته است.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و تلاش برای دستگیری مالخران ادامه دارد.

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس آذربایجان شرقی، وی در پایان به همشهریان توصیه نمود به هشدارهای پلیسی در راستای پیشگیری از سرقت که توسط کارشناسان انتظامی ارائه می‌شود توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ و تقدیر و پیشنهادات خود را به شماره تلفن ۱۹۷ گزارش کنند.

منبع خبر: رکنـا