ادموند اختر مهاجم سالهای گذشته استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره بازی آینده استقلال در اصفهان مقابل ذوب آهن و شرایط این تیم اظهاراتی را مطرح کرد. اوضاع استقلال تا این مقطع از فصل را چطور ارزیابی می‌کنید؟بدون شک استقلال تا اینجای فصل بهترین تیم لیگ برتر بوده است. نگاهی به آمار و ارقام […]

ادموند اختر مهاجم سالهای گذشته استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره بازی آینده استقلال در اصفهان مقابل ذوب آهن و شرایط این تیم اظهاراتی را مطرح کرد.

اوضاع استقلال تا این مقطع از فصل را چطور ارزیابی می‌کنید؟
بدون شک استقلال تا اینجای فصل بهترین تیم لیگ برتر بوده است. نگاهی به آمار و ارقام این تیم در جدول رده‌بندی لیگ برتر مشخص می‌کند کمترین گل خورده و گل‌های زده زیاد، همچنین تعداد بردهای خوب این تیم باعث شده تا استقلال در کمال شایستگی در جایگاه مطلوبی قرار بگیرد که همیشه هواداران استقلال دوست دارند این تیم در چنین جایگاهی باشد .البته علاوه بر نتیجه‌گیری، استقلال در بحث فنی و تکنیکی هم وضعیت خیلی خوبی دارد.

اوضاع تاکتیکی تیم استقلال را چطور می‌بینید؟
قطعاً اگر استقلال تاکتیک درست و انتخاب تم‌های مناسب را نداشت تا اینجا نمی‌توانست چنین نتایجی را بگیرد. یکی از ویژگی‌های استقلال در فصل جاری تغییر سیستم متناسب با حریفانی است که روبروی آنها قرار می‌گیرد. اگر دقت کرده باشید استقلال در بعضی دیدارها با ۴ مدافع بازی می‌کند و در بعضی مسابقات با سه دفاع. این‌ها همه کمک می‌کند تا نه تنها استقلال در عملکرد کلی تاکتیکی و تکنیکی دست برتر را داشته باشد بلکه این تیم دست خودش را هم برای رقبا باز نمی‌کند که شاید این از بحث اول مهمتر باشد. بارها در مسابقات اخیر دیده‌ایم که تیم‌هایی مثل تراکتور یا صنعت نفت آبادان بلافاصله بعد از قرار گرفتن رودرروی استقلال دچار مشکل تاکتیکی شده و به خاطر نحوه قرار گرفتن بازیکنان تیم نکونام در زمین مسابقه قادر به اجرای دستورات تاکتیکی خودشان نیستند. همین موضوع کمک می‌کند تا استقلال از همین سردرگمی حریف نهایت استفاده را ببرد و به خواسته‌اش برسد.

نکونام با خرید این ستاره با یک تیر دو نشان را زد/ جواد دستش را برای رقبا باز نمی‌کند/ استقلال هم در نتیجه اول است هم در تاکتیک

وضعیت بدنی استقلال را چطور دیده‌اید؟
به نظرم استقلال یک تیم کاملاً حرفه‌ای است و بازیکنان حرفه‌ای این تیم خودشان را از هر نظر در شرایط مطلوب قرار دادند تا در فصل جدید با وجود مشکلاتی که در بحث انجام تمرینات بدنسازی برای این تیم وجود داشت بتوانند خودشان را در مسیر کسب نتایج مطلوب با شرایط بدنی خوب هماهنگ کنند. در واقع شاید بتوان گفت استقلال به خاطر داشتن بازیکنان حرفه‌ای و تفکرات حرفه‌ای با اینکه بدنسازی خوبی نداشت اما توانست تا اینجا خودش را در شرایط خوبی قرار بدهد. ما الان داریم می‌بینیم که استقلال در مسابقاتی مثل بازی با شمس آذر قزوین یا هوادار که توانست در آن کامبک بزند تا آخرین دقایق مسابقه روی حریف خود فشار می‌آورد و در نهایت به خواسته‌اش می‌رسد. اگر به بازی استقلال مقابل آلومینیوم اراک دقت کنید این تیم توانست به قدری حریفش را تحت فشار بگذارد که در نهایت به گل برتری رسید. این اتفاق و فشار بالای بازیکنان استقلال در پرسینگ کمک کرد تا در دیدار با مس رفسنجان هم چنین وضعیتی به وجود بیاید. با این توضیح که حریفش را وادار کرد تا گل به خودی بزند.

حضور بلانکو در خط حمله استقلال را چطور می‌بینید؟
به نظرم این بازیکن علاوه بر اینکه می‌تواند در حمله و گلزنی به استقلال کمک کند می‌تواند انگیزه زیادی هم بین بازیکنان خط حمله استقلال به وجود بیاورد. وقتی یک فوروارد درجه یک در بین مهاجمان باشد بقیه دوست دارند خودشان را به او برسانند و حتی از او جلو بزنند. من امیر ارسلان مطهری را به عنوان یک مهاجم خوب قبول دارم و می‌دانم که او در لحظات حساس می‌تواند گل‌های مهمی را به ثمر برساند. بنابراین معتقدم بلانکو خریدی بود که نکونام با یک تیر دو نشان را زد. چون این فوروارد حرفه‌ای آرژانتینی هم بین مهاجمان استقلال انگیزه ایجاد می‌کند و هم برای تیم گل می‌زند. ‌

تعطیلات به وجود آمده در لیگ چقدر روی استقلال تاثیر منفی می‌گذارد؟
اتفاقاً اصلاً نباید اینگونه فکر کرد. من فکر می‌کنم در تعطیلات قبلی که استقلال بین دو بازی‌اش بیش از ۴۰ روز فاصله افتاد این فرصت را پیدا کرد تا بتواند خودش را بازسازی کند. در واقع جواد نکونام که در ابتدای لیگ فرصت کافی برای هماهنگی بین خودش و بازیکنان و یا بازیکنان جدید و قدیم را نداشت از فرصت ۴۰ روزه تعطیلات لیگ برتر به خاطر بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا فیفا دی و بازی‌های آسیایی نهایت بهره را برد و توانست استقلال را آنطور که خودش دوست داشت آماده حضور در ادامه رقابت‌ها کند. شاید اگر این تعطیلات نبود استقلال دچار مشکلاتی در بحث تاکتیکی می‌شد اما حالا می‌بینیم که استقلال به لحاظ تاکتیکی یکی از تیم‌های برتر لیگ فوتبال ماست. تیمی که خیلی راحت عملا در صدر جدول ایستاده و حریفانش را تحت تاثیر فوتبال خوب خودش قرار می‌دهد.

نکونام با خرید این ستاره با یک تیر دو نشان را زد/ جواد دستش را برای رقبا باز نمی‌کند/ استقلال هم در نتیجه اول است هم در تاکتیک

حضور هواداران در مسابقات اخیر استقلال تا چه اندازه به موفقیت این تیم کمک کرده و در ادامه کمک خواهد کرد؟
استقلال تیمی است که یک ویژگی بارز نسبت به دیگر رقبایش دارد و آن چیزی نیست جز یار دوازدهم یا همان هواداران هواداران استقلال قطعاً در طول مسابقات لیگ برتر یار دوازدهم این تیم و عامل برتری و فشار استقلال روی حریفان هستند. این ویژگی نکته بارز و مهمی است که در بین ۱۶ تیم لیگ برتری شاید تنها ۳ یا ۴ تیم از آن برخوردار باشند. تیم‌هایی مثل پرسپولیس، تاحدی سپاهان، تراکتور و تا حدی هم ملوان. بودن هوادار اهرم فشاری بر تیم‌های مهمان است که در تهران مقابل استقلال به لحاظ شرایط مسابقه به مشکل برمی‌خورند. باعث خوشحالی است که شرایط برای برگزاری دیدارهای استقلال در ورزشگاه آزادی مهیا شد تا این تیم بتواند از میزبانی‌های باشکوه خودش در استادیوم آزادی بار دیگر بهره‌مند شود.

بازی شنبه این تیم مقابل ذوب آهن را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
بدون شک بازی آسانی نخواهد بود. به طور کلی هیچ بازی برای استقلال آسان نیست. استقلال تیمی است که همه برای شکست دادنش به میدان می‌آیند ولی این تیم از پشتوانه ۸۰ سال فوتبال این باشگاه و پیشکسوتان بزرگی بهره‌مند است که بسیاری از باشگاه‌ها از آن بهره‌ای ندارند. علاوه بر این استقلال در طول همه سال‌ها ثابت کرده در بازی‌های بیرون از خانه همواره یک تیم خطرناک‌تر است. من به این استقلال ایمان دارم و مطمئنم تیم جواد نکونام با شاگردان شجاعش در این بازی هم می‌توانند نتیجه مورد نظرشان را بگیرند.

منبع: خبـر ورزشی