صادق ضیاییان درباره شرایط جوی ارتفاعات کشور طی روزهای پایانی هفته اظهار کرد: پنجشنبه و جمعه (۲ و ۳ آذر) استقرار جوی غالبا پایدار در بیشتر مناطق کوهستانی کشور، وزش باد و در قله‌های مرتفع گاهی وزش باد شدید مهم‌ترین پدیده جوی در مناطق کوهستانی کشور است. وی افزود: پنجشنبه در ارتفاعات شمال‌ غرب، البرز […]

- هشدار مهم هواشناسی/ وضعیت جوی ارتفاعات طی امروز و فردا

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی ارتفاعات کشور طی روزهای پایانی هفته اظهار کرد: پنجشنبه و جمعه (۲ و ۳ آذر) استقرار جوی غالبا پایدار در بیشتر مناطق کوهستانی کشور، وزش باد و در قله‌های مرتفع گاهی وزش باد شدید مهم‌ترین پدیده جوی در مناطق کوهستانی کشور است.

وی افزود: پنجشنبه در ارتفاعات شمال‌ غرب، البرز و خراسان شمالی وزش باد شدید و به‌صورت موقتی وزش باد خیلی شدید، بارش‌های پراکنده در ارتفاعات البرز، ارتفاعات زاگرس جنوبی و بخش‌های جنوبی کشور ارتفاعات کرمان پیش‌بینی می‌شود. شدت این بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و احتمال تگرگ در ارتفاعات شمال هرمزگان خواهد بود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی این روزها در ارتفاعات شمال تهران آسمان آفتابی و گاهی وزش باد، طی ساعات بعدازظهر و غروب افزایش ابر و سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: با توجه به بارش برف طی روزهای گذشته به‌ویژه در ارتفاعات زاگرس و البرز و شمال‌غرب، وزش باد شدید می‌تواند منجر به ایجاد کولاک سطحی، کاهش دید و افت دمایی شود بنابراین تمهیدات لازم برای مواجه شدن با این شرایط را فراهم کنید همچنین در مناطق با حجم برف بالاتر، از تردد در مسیرهای بهمن خیز با توجه به وجود برف تازه اجتناب شود.

ضیاییان در پایان تصریح کرد: با توجه به افت دمایی شبانه فصلی در مناطق کوهستانی، تجهیزات گرمایشی برای مواجه شدن با سرمایش شبانه در شرایط کمپینگ لحاظ شود.

بیشتر بخوانید:

وضعیت بارش‌ باران در آذر ماه چطور خواهد بود؟/ افزایش دمای آبان تا ۶ درجه بیش از حد نرمال

۴۷۲۳۶

منبع: خبـرآنلاین