پایداری‌ها «پدیده» انتخابات مجلس می‌شوند؟
پایداری‌ها «پدیده» انتخابات مجلس می‌شوند؟

احمد حکیمی پور دبیر کل حزب اراده ملت در گفت وگو با «اطلاعات آنلاین»، درباره آرایش سیاسی مجلس دوازدهم گفت: وضعیتی که اکنون در حال حاضر شاهد آن هستیم اعم از نامزدهای انتخاباتی و برخوردی که هیئات اجرایی انجام داده اند به نظر می رسد که رقابت انتخاباتی مجلس آینده میان جبهه پایداری و سایر […]

- پایداری‌ها «پدیده» انتخابات مجلس می‌شوند؟

احمد حکیمی پور دبیر کل حزب اراده ملت در گفت وگو با «اطلاعات آنلاین»، درباره آرایش سیاسی مجلس دوازدهم گفت: وضعیتی که اکنون در حال حاضر شاهد آن هستیم اعم از نامزدهای انتخاباتی و برخوردی که هیئات اجرایی انجام داده اند به نظر می رسد که رقابت انتخاباتی مجلس آینده میان جبهه پایداری و سایر جریان اصولگرا باشد. 

وی افزود: به غیر از جریان سنتی اصولگرا و جبهه پایداری گروه‌های دیگری از اصولگرایان هم در حال فعالیت هستند، اما رقابت جدی میان جبهه پایداری و جریان اقای قالیباف است. 

این فعال سیاسی درباره پیش بینی رفتار انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: با وضعیت کنونی اصلاح طلبان فهرستی ارائه نمی‌دهند و ممکن است به صورت فردی وارد انتخابات و مجلس شوند.

حکیمی‌پور افزود: نخبگان سیاسی، رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغاتی تا به حال اقدام موثری برای ایجاد شور و شوق و مشارکت مردم در انتخابات نکرده اند. 

وی درباره راهکار افزایش مشارکت در انتخابات به نهادهای موثر در فرایند انتخابات پیشنهاد کرد که در روند کنونی خود را اصلاح کنند و افزود: شورای نگهبان و هیات نظارت بر انتخابات باید تدبیر کنند و افرادی که از طیف های مختلف در انتخابات ثبت نام کردند را تایید صلاحیت کنند تا مردم بتوانند در یک رقابت به نامزدهای مورد نظر خود رای دهند. ما وقتی در استان خود موضوع تایید صلاحیت ها و ثبت نام ها را رصد می‌کنیم، می‌بینیم که نامزدهای مطرح در جریان اصلاح طلبی رد شده‌اند. ما در استان زنجان نامزدهای مطرح و خوبی داشتیم که توسط هیات اجرایی رد صلاحیت شده اند و باید نهادهای بالاتر به این موضوع رسیدگی کنند تا بتوانیم در انتخابات مشارکت خوبی داشته باشیم.

منبع: اطلاعات انلاین