به گزارش زیرنویس، علیرضا باوی روز چهارشنبه در نشست پیشگیری از سرقت به صورت برخط با حضور معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بیان کرد: ۳۶۳ نفر از این محکومان متواری در آبان ماه امسال جلب و به زندان اعزام شدند. وی گفت: درصد زیادی از متهمان سرقت در استان با اعتیاد درگیر هستند […]

به گزارش زیرنویس، علیرضا باوی روز چهارشنبه در نشست پیشگیری از سرقت به صورت برخط با حضور معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بیان کرد: ۳۶۳ نفر از این محکومان متواری در آبان ماه امسال جلب و به زندان اعزام شدند.

وی گفت: درصد زیادی از متهمان سرقت در استان با اعتیاد درگیر هستند به همین دلیل باید برای مقابله با موضوع اعتیاد در استان اقدامات موثرتری انجام شود، متاسفانه در حال حاضر تنها یک مرکز دولتی نگهداری از معتادن در خوزستان فعال است.

باوی اظهار کرد: برای شناسایی جرم و سارقان، تعداد دوربین‌های نظارتی در استان بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته اما با توجه به گستردگی جغرافیایی، جمعیت استان و وضعیت حاشیه نشینی، هنوز تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی دادگستری خوزستان با اشاره به حجم ورود مسافران به استان در ماه‌های محرم ، صفر و ایام نوروز، خواستار توجه بیشتر دولت به اختصاص بودجه در زیرساخت‌های تامین امنیت شد.

باوی محدود کردن ارفاقات قانونی به محکومان سرقت را نیز از دیگر اقدامات در راستای کاهش جرم استان دانست.

 پیش از این رییس کل دادگستری خوزستان بر انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش جرائمی همچون سرقت در استان تاکید کرد.

علی رنجکش

منبع خبر: رکنـا