تنها بیمارستان این شهر مرزی بدون پزشک خاک می‌خورد
تنها بیمارستان این شهر مرزی بدون پزشک خاک می‌خورد

اطلاعات نوشت: کمبود پزشک و پرستار در کشورمان به ویژه در مناطق محروم، موضوعی است که از چند سال قبل بیش از پیش نمود پیدا کرده است که این معضل علاوه بر وارد شدن خسارت به حوزه درمان، سبب بروز مشکلاتی متعددی برای مردم هم می شود؛ و این همان اتفاق تلخی است که اکنون […]

- تنها بیمارستان این شهر مرزی بدون پزشک خاک می‌خورد

اطلاعات نوشت: کمبود پزشک و پرستار در کشورمان به ویژه در مناطق محروم، موضوعی است که از چند سال قبل بیش از پیش نمود پیدا کرده است که این معضل علاوه بر وارد شدن خسارت به حوزه درمان، سبب بروز مشکلاتی متعددی برای مردم هم می شود؛ و این همان اتفاق تلخی است که اکنون در برخی مناطق ایران از جمله استان گلستان رقم خورده است.

مردم مراوه‌تپه واقع در منتهی الیه شرق استان گلستان این روزها به دلیل کمبود برخی پزشکان متخصص‌ از جمله قلب و عروق ، رادیولوژی و سونوگرافی در تنها بیمارستان این شهرستان مرزی مجبور به انجام سفرهای اجباری به شهرهای اطراف برای دریافت خدمات درمانی هستند.

تیرماه سال ۱۴۰۰تنها بیمارستان دولتی مراوه‌تپه با ۶۴تخت‌ شامل بخش‌های اورژانس، اتاق عمل سرپایی، دیالیز، آزمایشگاه، رادیولوژی، اطفال و داخلی با زیربنای ۶۶۰۰ مترمربع در مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر مسئولان کشوری و استانی برای کمک به دسترسی بهتر مردم این شهرستان مرزی به خدمات بهداشتی و درمانی به بهره برداری رسید.

بر اساس اعلام مدیر شبکه بهداشت و درمان مراوه‌تپه، اکنون بخش‌های اورژانس، زنان، زایشگاه، اطفال، جراحی عمومی و داخلی این بیمارستان با حضور پزشکان متخصص در حال ارائه خدمات به مراجعه کنندگان هستند.

منصور خوجملی در گفتگو با ایرنا با اشاره به کمبود پزشک متخصص قلب و عروق و رادیولوژی و سونوگرافی، افزود: تجهیزات لازم فراهم است و به محض جذب پزشک متخصص قلب، بخش سی‌سی‌یو بیمارستان هم راه اندازی می‌شود و طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان بزودی متخصص رادیولوژی و سونوگرافی هم کار خود را در این بیمارستان آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: روزانه حدود ۲۰۰نفر برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان علوی مراوه‌تپه مراجعه می‌کنند که شماری از آن ها به دلیل نبود پزشک متخصص قلب و عروق و رادیولوژی مجبورند عازم مراکز درمانی سایر نقاط استان ‌شوند.

پیگیری دستگاه قضا برای رفع مشکل

در همین باره رئیس حوزه قضایی مراوه‌تپه در بازدید از مراکز درمانی شهرستان از پیگیری برای رفع کمبود کادر درمان تنها بیمارستان دولتی این شهرستان مرزی استان گلستان خبر داد.

سید مهدی هاشمی کیادهی گفت: با درخواست‌های مردمی مبنی بر مشکل در دسترسی به برخی خدمات تشخیصی برای درمان در بیمارستان این شهر، مشکلات بخش درمانی بررسی و دستورهای لازم برای پیگیری و رفع مشکل صادر شد.

وی افزود: به علت نبود متخصص و با وجود استقرار دستگاه رادیولوژی در بیمارستان مراوه‌تپه، بیماران برای گرفتن رادیولوژی مجبور به طی مسافت‌های چند ساعته و رفتن به شهرهای کلاله و گنبدکاووس هستند که کار را برای بیماران و همراهان آنان دشوار کرده است.

رئیس دادگستری مراوه‌تپه گفت: بررسی‌ها نشان داده است استقرار متخصص رادیولوژی در پیچ و خم‌های مکاتبات اداری زمانبر شده است که با پیگیری‌های انجام گرفته، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان قول دادند تا پایان این ماه، مشکل رفع شود.

بنا به این گزارش خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۰مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری، ۵۰خانه بهداشت روستایی و عشایری و ۶پایگاه اورژانس شهرستان مرزی مراوه‌تپه به مردم ارائه می‌شود.

شهرستان مراوه‌تپه حدود ۷۰هزار نفر جمعیت دارد که در ۲نقطه شهری و ۱۰۸روستای دارای کُد شناسایی و در گستره ۳۰۶۰ کیلومتر مربع سکونت دارند.

منبع: اطلاعات انلاین