متخصص مدارهای مجتمع که سابقه‌ی درخشانی در انتشار برنامه‌ها و اطلاعات مرتبط با اپل دارد، پستی در ویبو به‌اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد حسگر تاچ ID به آیفون ۱۶ باز نخواهد گشت؛ زیرا تولید تراشه‌های موردنیاز برای حسگر اثرانگشت شرکت کوپرتینویی برای همیشه متوقف شده است. درحال‌حاضر، فقط آیفون SE 3 همچنان با حسگر تاچ […]

- آیفون ۱۶ با حسگر اثر انگشت می‌آید؟

متخصص مدارهای مجتمع که سابقه‌ی درخشانی در انتشار برنامه‌ها و اطلاعات مرتبط با اپل دارد، پستی در ویبو به‌اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد حسگر تاچ ID به آیفون ۱۶ باز نخواهد گشت؛ زیرا تولید تراشه‌های موردنیاز برای حسگر اثرانگشت شرکت کوپرتینویی برای همیشه متوقف شده است.

درحال‌حاضر، فقط آیفون SE 3 همچنان با حسگر تاچ آی‌دی عرضه می‌شود و ظاهراً اپل برنامه‌ای برای احیای این ویژگی در مدل‌های آینده‌ی گوشی آیفون ندارد. باید اشاره کنیم که شایعه‌ی مهمی هم درباره‌ی بازگشت فناوری مذکور به سری آیفون ۱۶ وجود ندارد.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که نسل چهارم آیفون SE از حسگر فیس آی‌دی بهره خواهد برد و بدین‌ترتیب، دیگر هیچ‌یک از مدل‌های گوشی اپل با ویژگی اثرانگشت عرضه نخواهند شد.

بیشتر بخوانید:‌

در برخی از شایعات، به این موضوع اشاره شده که اپل در حال کار روی فناوری اثرانگشت زیر نمایشگر است که شاید سال ۲۰۲۶ معرفی شود. طبق برخی گزارش‌ها نیز، این شرکت قصد دارد سال ۲۰۲۶ حسگر فیس‌ آی‌دی را به زیر صفحه‌نمایش انتقال دهد.

گفته می‌شود آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس از تراشه‌ای بهره خواهند برد که با فرایند ساخت متمایز از A17 Pro تولید خواهد شد. هدف از انجام این کار، کاهش هزینه‌های تولید و درنتیجه، کاهش قیمت گوشی مذکور است.

منبع: خبـرآنلاین