سردبیر روزنامه مارکا مدعی شد که صحبت‌ها برای حضور یک تیم عربستانی در لیگ قهرمانان اروپا بسیار جدی است.     به گزارش “ورزش سه”، فلیکس دیاز، سردبیر روزنامه اسپانیایی مارکا فاش کرد که مذاکرات جدی بین فدراسیون فوتبال عربستان و یوفا برای حضور یک تیم سعودی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، به مراحل نهایی […]

 سردبیر روزنامه مارکا مدعی شد که صحبت‌ها برای حضور یک تیم عربستانی در لیگ قهرمانان اروپا بسیار جدی است.

 

شوخی که جدی شد: عربستانی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا!

 

به گزارش “ورزش سه”، فلیکس دیاز، سردبیر روزنامه اسپانیایی مارکا فاش کرد که مذاکرات جدی بین فدراسیون فوتبال عربستان و یوفا برای حضور یک تیم سعودی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، به مراحل نهایی خود رسیده است.

 

دیاز که با برنامه “دورینا غیر” صحبت می‌کرد، با بیان اینکه قهرمان لیگ حرفه‌ای عربستان کاندیدای حضور در لیگ قهرمانان اروپا است، گفت: حضور یکی از تیم‌های عربستانی در مسابقات قهرمانی اروپا تنها برای یک‌فصل نیست و به‌صورت دائمی خواهد بود.

 

دیاز با بیان اینکه مذاکرات ماه‌هاست که ادامه دارد گفت: هنوز گفت‌وگویی به‌صورت رسمی انجام نشده است، اما مذاکرات جدی است. فکر می‌کنم فوتبال در حال تغییر است و یوفا قادر خواهد بود هر چیزی را برای سرگرمی تغییر دهد. ضمن اینکه ستاره‌های فوتبال اروپا هم اکنون در عربستان سعودی حضور دارند.

 

وی ادامه داد: موضوع اکنون حول محور نحوه ورود این بخش جدید به قانون لیگ قهرمانان اروپا می‌چرخد و همه باید برای یافتن راه‌حلی که رضایت طرفین را جلب کند، گرد هم آیند.

 

وی ادامه داد: لیگ عربستان به جایگاه جهانی رسیده است و حضور یکی از باشگاه‌های سعودی اعتبار بیشتری به لیگ این کشور می‌دهد. امیدوارم باشگاه‌هایی مانند الهلال که در مسابقات بین‌المللی (جام جهانی باشگاه‌ها) شرکت کرده‌اند یا تیم رونالدو (النصر) بتوانند در UCL شرکت کنند، زیرا رونالدو روح لیگ قهرمانان است.

دیاز در مورد تاریخ اجرای این تصمیم گفت: اینکه از فصل آینده می‌توانیم شاهد حضور یک تیم عربستانی در مسابقات باشیم یا دو فصل دیگر، مشخص نیست. نمی‌توان با قطعیت گفت که این تصمیم چه زمانی اجرا می‌شود، اما فصل آینده شاهد تغییرات زیادی در قانون مسابقات خواهیم بود و اتحادیه اروپا آماده اعلام نظر خواهد بود. من معتقدم که یوفا پیشنهاد عربستان را به تعویق نخواهد انداخت.

ورزش سه

+