سید محمد هادی احمدی‌طبا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت شورای شهر اردستان، اظهار کرد: اعضای شورای شهر اردستان به دلایلی در قالب یک گروه سه نفره و یک گروه دو نفره شده و بین آنان مشکلاتی ایجاد شده بود همچنین در شورا عضو علی البدل نیز نبود و دیگر اینکه دو […]

سید محمد هادی احمدی‌طبا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت شورای شهر اردستان، اظهار کرد: اعضای شورای شهر اردستان به دلایلی در قالب یک گروه سه نفره و یک گروه دو نفره شده و بین آنان مشکلاتی ایجاد شده بود همچنین در شورا عضو علی البدل نیز نبود و دیگر اینکه دو نفر از اعضا در جلسات شورا حاضر نمی‌شدند.

وی افزود: طبق قانون شوراهای اسلامی شهر، در صورتی که در شش جلسه پشت سر هم اعضای شورای شهر غیبت غیرموجه در جلسات داشته باشند باید از مجموعه شورای شهر سلب عضویت شوند که این موضوع از شهرستان به استانداری اصفهان ارسال شد.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: جلسه هیئت حل اختلاف استان اصفهان به ریاست استاندار و با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت شورای شهر اردستان برگزار شد و در این جلسه دو نفر از اعضای شورای شهر سلب عضویت شدند.

احمدی‌طبا تصریح کرد: یک مهلت ۲۰ روزه برای اعتراض به رأی صادر شده وجود داشت اما در این بازه زمانی اعتراضی صورت نگرفت و شورای شهر اردستان سه نفره شد که طبق قانون حداقل باید چهار نفر باشند تا رسمیت پیدا کند.

وی بیان کرد: استانداری اصفهان در ارتباط با وضعیت شورای شهر اردستان از وزارت کشور استعلام انجام داد که پاسخ استعلام این بود که طبق ماده ۹۹ باید تا هنگام برگزاری انتخابات، استاندار قائم مقام شورای شهر بوده و آن را مدیریت کند.

فرماندار اردستان با بیان اینکه استاندار اصفهان، قائم مقام شورای شهر اردستان است، یادآور شد: از این پس باید شهردار اردستان لوایح خود را به استانداری ارسال کند تا پس از صدور دستورات مربوطه و ارجاع به کمیته انطباق شهرستان و تأیید آن، از سوی شهردار اجرا شود.

منبع: مـهر