حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پایگاه آمریکا در سوریه
حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پایگاه آمریکا در سوریه

مقاومت اسلامی عراق پایگاه آمریکایی ها در میدان نفتی العمر سوریه را هدف قرار داد.

 

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که در پاسخ به جنایات دشمن در غزه، پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی العمر سوریه را هدف قرار دادیم.

مقاومت اسلامی عراق گفته است که «پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان العمر هدف پهپادی قرار گرفته است و این پهپاد مستقیماً به هدف اصابت کرد.»

ساعاتی پیش از این نیز، شبکه المیادین گزارش داده بود که اشغالگران آمریکایی در پایگاه غیرقانونی این کشور در میدان گازی کونیکوی سوریه هدف قرار گرفتند.

بر اساس گزارش این شبکه، حمله مذکور با استفاده از چندین موشک در عمق خاک سوریه صورت گرفت.

مقاومت اسلامی عراق روز گذشته نیز اعلام کرده بود که نظامیان آمریکایی را در پایگاه حریر واقع در اربیل اقلیم کردستان عراق هدف حملات راکتی قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق همچنین اعلام کرد که پایگاه اشغالگران آمریکایی در منطقه الشدادی واقع در جنوب شهر حس که سوریه را با موشک مورد حمله قرار داده و این موشک‌ها به صورت مستقیم به این پایگاه برخورد کرده‌اند.

پیش از آن نیز پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در غرب عراق از سوی مقاومت اسلامی عراق هدف قرار گرفت. یکی از مسئولان آمریکایی در گفت‌وگو با الجزیره اذعان کرد که در حمله موشکی اخیر به پایگاه عین‌الاسد ۱۰ نظامی آمریکایی زخمی شده‌اند.

گفتنی است که مقاومت اسلامی عراق در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در غزه و در واکنش به جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه آنان به عملیات طوفان الاقصی پیوسته است و پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه را با پهپاد و موشک مورد هجوم قرار می‌دهد؛ چرا که آمریکا را بزرگترین حامی رژیم کودک‌کش صهیونیستی و عامل تداوم جنایت‌های این رژیم در حق ملت فلسطین می‌داند.

این در حالی است که دو روز پیش نیز نیروهای آمریکایی مواضع نیروهای مقاومت در عراق را هدف قرار داده بودند. در همین ارتباط نیز، «حشد شعبی عراق» در بیانیه‌ای اعلام کرد: بامداد روز چهارشنبه تعدادی از مواضع سازمان حشد شعبی هدف قرار گرفت که منجر به شهادت ۸ نفر و زخمی شدن ۴ تن دیگر شد.

در بیانیه حشد شعبی عراق آمده است: فرماندهی عملیات جزیره در جرف النصر در شمال استان بابل از سوی آمریکا هدف قرار گرفت. رزمندگان ما هنگام انجام وظیفه مقدس ملی هدف قرار گرفتند. بر محکومیت شدید این اقدام خصمانه که نقض آشکار حاکمیت عراق است، تاکید داریم.

در این بیانیه آمده است: به دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح عراق پایبندیم زیرا ما بخشی از سیستم امنیتی، نظامی و دفاعی کشور هستیم. ما در انجام وظیفه در دفاع از عراق و حاکمیت آن درنگ نخواهیم کرد.

از سوی دیگر چارچوب هماهنگی عراق روز چهارشنبه بیانیه‌ای درباره حمله به جرف النصر صادر و اعلام کرد که به شدت مخالف نقض حاکمیت عراق است.

چارچوب هماهنگی عراق ضمن تاکید بر اینکه مأموریت نیروهای ائتلاف بین المللی باید مطابق قوانین عراق باشد هر اقدامی خارج از آن را خطرناک و محکوم دانست که به افزایش رویارویی با نیروهای ائتلاف منجر می‌شود.

منبع: مـهر