از حرف مربیان تیم ملی تعجب کردم/ هر وقت هشدار دادم فحش خوردم!
از حرف مربیان تیم ملی تعجب کردم/ هر وقت هشدار دادم فحش خوردم!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، تیم ملی فوتبال ایران با عوض کردن برد با تساوی در دیدار مقابل ازبکستان زیر تیغ انتقادات قرار گرفت و در این میان امیر قلعه نویی و دستیارانش، با نقد‌های فراوانی روبرو هستند و برخی از کارشناسان تاثیرگذاری مثبتی را از سوی آن‌ها بر روند فنی این تیم نمی‌بینند. درباره این […]

- از حرف مربیان تیم ملی تعجب کردم/ هر وقت هشدار دادم فحش خوردم!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، تیم ملی فوتبال ایران با عوض کردن برد با تساوی در دیدار مقابل ازبکستان زیر تیغ انتقادات قرار گرفت و در این میان امیر قلعه نویی و دستیارانش، با نقد‌های فراوانی روبرو هستند و برخی از کارشناسان تاثیرگذاری مثبتی را از سوی آن‌ها بر روند فنی این تیم نمی‌بینند. درباره این تیم و همچنین تیم فوتبال نوجوانان با «هادی طباطبایی» گفت و گویی را انجام داده ایم.

طباطبایی در ابتدا درباره عملکرد تیم فوتبال نوجوانان در جام جهانی گفت: تیم نوجوانان حضور پر قدرتی داشت در این مسابقات و بچه‌ها فراتر از چیزی که انتظار داشتیم ظاهر شدند و این تداعی گر پتانسیل بالای فوتبال از نظر استعداد بود. اگر زوایای مختلف را نگاه کنیم باید بینیم این حضور برنامه ریزی شده بود یا نسلی کنار هم قرار گرفتند و کادر فنی زحمت کشید و آن شگفتی برابر برزیل و آن نمایش‌های خوب رقم خورد؟ فکر می‌کنم دومی درست‌تر است و با برنامه ریزی عمل نکردیم. در تیم بزرگسالان هم همین بوده و همواره نسلی طلایی کنار هم قرار می‌گیرند و نتایجی مقطعی رقم می‌خورد. این وسط گپ‌هایی وجود دارد یعنی برنامه ریزی نداریم و منتظر این می‌مانیم یک نسلی ظهور کند و موفقیت‌هایی را رقم بزند. 

وی افزود: این روش گلخانه‌ای است و نمی‌توان روی این حساب کرد که روندی پایدار داشته باشیم. یک جایی هم مثلا برزیل را شکست می‌دهیم. به زبان ساده این یک اتفاق است و نباید در باد این برد‌ها بخوابیم. فوتبال ما همیشه استعداد دارد، اما فقر برنامه ریزی داریم. الان تیم بزرگسالان ما چرا نمی‌تواند تغییر نسل دهد؟ چون همان گپ وجود دارد.

طباطبایی در ادامه گفت: بازی با هنگ کنگ درست است که ۴ گل زدیم، اما نظم نداشتیم. چنین اتفاقی برای تیم ملی با این بازیکن باکیفیت خیلی بد است. بنده در تلویزیون هم این حرف را زدم. در بازی با ازبکستان هم همان اتفاق افتاد. در نیمه دوم ما چکار کردیم؟ من خیلی امید ندارم به این تیم با این شکل بازی. آیا تفکر تاکتیکی وجود دارد یا نه؟ بازیکن خودش بازی می‌کند یا مربی می‌گوید چه کاری را انجام دهد؟

وی گفت: من نمی‌دانم کادر فنی چه می‌کند. تیم‌های آسان را می‌بریم و در جا‌های سفت به مشکل می‌خوریم. باید زودتر فکر این چیز‌ها را می‌کردیم. این کادر فنی تاثیرات مثبتی نداشته است. حتی در یک جا‌های معکوس بوده است. من همیشه هشدار دادم و فحش خوردم و بعد از ۶ ماه به حرف من رسیده اند. هم در موضوع تیم ملی و هم در ماجرا‌های استقلال. در زمان کی روش و اسکوچیچ هم حرف زدم. زنگ خطر برای فوتبال ما به صدا درآمده است.

وی گفت: زمان اسکوچیچ من گفتم تیم ملی روی کیفیت فردی کار می‌کند و روی روند تیمی حرکت نمی‌کند. نگاه کنید تیم ما بازی با هنگ گنک ده دقیقه اول دو گل می‌زند و بعدش هر کسی دنبال کار خودش است. مربی وقتی نتواند این را القا کند که هرکسی وظایف خودش را انجام دهد خیلی بد است. آن هماهنگی بین کادر فنی و بازیکنان نیست. در بازی با ازبکستان بین دو نیمه گفتم نیمه اول بازی بی دردسری داشتیم و دقیقا سرمربی ازبکستان بعد از بازی همین جمله را گفت. در نیمه دوم آن‌ها تغییرات دادند و ما مثل بازی با هنگ کنگ سرمربی مان نتوانست با بازیکنان ارتباط درستی داشته باشد. صرفا تعویض کردن که مهم نیست. این بازیکن برای چه می‌رود داخل زمین؟ آیا برنامه و هدفی داریم؟

کارشناس فوتبال ایران گفت: حرف مربیان تیم ملی برای من خیلی عجیب بود که گفتند سامان قدوس مصدوم شد بازی مان افت کرد. مگر قدوس چه نقشی داشت که جلوی حملات حریف را بگیرد؟ سامان قدوس در کار دفاعی چقدر موثر است؟

دروازه بان اسبق تیم ملی درباره شانس موفقیت این تیم در جام ملت‌های آسیا گفت: فوتبال رو ندارد، اما منطق فوتبال می‌گوید تیم ما از نظر کیفیت تاکتیکی تیم خوبی نیست. از نظر کیفیت فردی بهترین نفرات آسیا را داریم منتهی مهم این است از این ظرفیت درست استفاده کنیم.

منبع: اطلاعات انلاین