مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وقوع بارندگی در مناطق مختلف استان از شب گذشته تا صبح امروز جمعه، اظهار داشت: میانگین بارشی در چادگان ۵.۳ میلیمتر با یک سانتیمتر برف، فریدون شهر با ۳.۵ میلیمتر باران و پنج سانتیمتر برف، زرین شهر هفت دهم میلیمتر باران گزارش شده و در […]

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وقوع بارندگی در مناطق مختلف استان از شب گذشته تا صبح امروز جمعه، اظهار داشت: میانگین بارشی در چادگان ۵.۳ میلیمتر با یک سانتیمتر برف، فریدون شهر با ۳.۵ میلیمتر باران و پنج سانتیمتر برف، زرین شهر هفت دهم میلیمتر باران گزارش شده و در ارتفاعات مناطقی چون سمیرم، فریدون شهر و همچنین نیسیان اردستان برف باریده است.

وی ادامه داد: با گذر این موج ناپایدار بارشی از امروز وزش باد و مه آلودگی در نواحی غربی و به تدریج از ساعات عصر و شب کاهش ابر پیش بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: پس از گذر این موج، جوی پایدار در استان حاکم می‌شود و تا اواسط هفته در بیشتر مناطق استان، آسمان به صورت صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد خواهد بود.

آقایی اضافه کرد: در مناطق مرکزی، صنعتی و کلان‌شهر اصفهان از فردا شنبه به تدریج و طی روز یکشنبه، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی سبب ناسالم بودن و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

به گفته وی دمای هوای بیشتر نقاط استان طی ۲۴ ساعت آینده بین ۲ تا چهار درجه سلسیوس کاهش می‌یابد و در این بازه بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به دمای صفر درجه می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با کمینه دمای پنج درجه سلسیوس زیر صفر و زواره با بیشینه دمای ۲۰ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان خواهند بود.

منبع: مـهر