آژیر قرمز برای قلعه‌نویی به صدا درآمد؛ این چند نفر ناجی ژنرال می‌شوند یا قاتل او؟
آژیر قرمز برای قلعه‌نویی به صدا درآمد؛ این چند نفر ناجی ژنرال می‌شوند یا قاتل او؟

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی برابر ازبکستان بازی برده را با تساوی دو – دو عوض کرد تا همین موضوع علتی برای افزایش انتقدات از امیر قلعه نویی شود؛ مربی ای که معمولا در این مواقع لب به دفاع از خود در برابر […]

- آژیر قرمز برای قلعه‌نویی به صدا درآمد؛ این چند نفر ناجی ژنرال می‌شوند یا قاتل او؟

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی برابر ازبکستان بازی برده را با تساوی دو – دو عوض کرد تا همین موضوع علتی برای افزایش انتقدات از امیر قلعه نویی شود؛ مربی ای که معمولا در این مواقع لب به دفاع از خود در برابر منتقدان می گشاید و اینبار – و حداقل تا این لحظه – سکوت کرده است.

تیم ملی با هدایت امیر قلعه نویی هنوز طعم شکست را نچشیده است اما این آمار روی کاغذ علتی برای سکوت منتقدان او نیست. آنها بر این نظرند که اولا تیم امیر برابر رقبایی نه چندان قدرتمند طعم پیروزی را چشیده و ثانیا شکل و روش بازی آن رگه هایی از امیدواری در مسابقات جام ملت های آسیا را پدیدار نمی کند با این حال دستیاران این سرمربی به تناوب از عملکرد وی دفاع می کنند و بعد از رحمان رضایی امروز نوبت به حمید مطهری رسید تا از تز ژنرال دفاع کند و منتقدان را بی پاسخ نگذارد. دوشنبه شب گذشته نیز سعید الهویی دیگر دستیار قلعه نویی طی مصاحبه ای با محمد حسین میثاقی از افکار نفر اول کادر فنی تیم ملی دفاع کرد.

اینها اما هیچکدام دلیلی نیست که ضعف های تیم ملی در فاز تدافعی را نادیده بگیریم. امیر قلعه نویی که طی ماههای اخیر بارها با اشاره به هجومی شدن تیم ملی پس از روی کار آمدن خود تلاش کرده تا استحاله تیم ملی در این بعد را پس از دوران پسا کی روش به رخ بکشد، به همان اندازه ای که این تلاش خود را به جهت نشان دادن تغییر رویه تیم ملی ایران به کار بسته بسیار هوشمندانه سعی کرده تا ضعف های ساختار دفاعی تیمش را در پس گل های به ثمر رسیده مخفی کند اما از سوی دیگر منتقدان او این پرتعداد بودن گل ها را به عناصر خلاق وی و لژیونرهایی چون مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و … مرتبط می دانند.

شواهد نشان می دهد که امیر روزهای سختی در پیش دارد. خط دفاعی که حتی برابر هنگ کنگ درجه سومی شکننده نشان داده بود می تواند روزگار سختی را برای سرمربی ایرانی در جام ملت ها رقم بزند و با توجه به اندک زمان باقی مانده تا آوردگاه قطر عملا فرصتی برای تغییرات بنیادین در این منطقه از زمین تیم ملی نیز وجود ندارد. تعداد منتقدان امیر نیز روز به روز بیشتر می شود و باید دید این مربی برای عبور از این گذرگاه حساس چه طرح و نقشه ای را پیاده می کند.

امروز اکبر محمدی یک کارشناسان فوتبال نیز با حضور در برنامه زنده ورزشگاه از شبکه پنجم سیما به سرمربی تیم ملی تاخت و متعاقب آن هادی طباطبایی نیز در گفت و گو با «اطلاعات آنلاین»، افکار فنی سرمربی تیم ملی را ناامیدکننده دانست و …

اینها همه نشان می دهد که اگر قلعه نویی در جام ملت های نتایجی رضایتبخش کسب نکند برنامه های انتقادی و منتقدان پرشمار تری انتظارش را خواهند کشید. او برای عبور به سلامت از این تونل وحشت گزینه های زیادی در خط دفاعی ندارد و باید دید این نفرات ناجی سرمربی ای که کم منتقد ندارد خواهند شد یا خیر.

منبع: اطلاعات انلاین