به گزارش زیرنویس به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز جمعه پیوستن مولداوی به تحریم‌های ضدروسیه اتحادیه اروپا را محکوم کرد. در بیانیه صادره از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص آمده است: مسکو پیوستن مولداوی به تحریم‌ های ضدروسیه اتحادیه اروپا را اقدامی خصمانه از سوی […]

به گزارش زیرنویس به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز جمعه پیوستن مولداوی به تحریم‌های ضدروسیه اتحادیه اروپا را محکوم کرد.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص آمده است: مسکو پیوستن مولداوی به تحریم‌ های ضدروسیه اتحادیه اروپا را اقدامی خصمانه از سوی کیشیناو تلقی می کند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می کند: این اقدام مولداوی در راستای از بین بردن روابط با روسیه از سوی این کشور تلقی می شود. روسیه به تصمیم مولداوی برای پیوستن به تحریم های اروپایی پاسخ خواهد داد.

ماریا زاخارووا در این بیانیه آورده است: پیوستن کیشیناو به تحریم‌ های اتحادیه اروپا علیه مسکو با منافع مردم مولداوی که عمدتاً با روسیه روابط دوستانه دارند، مطابقت ندارد.

این در حالیست که وزارت خارجه روسیه در روزهای اخیر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: لیلیان دری، سفیر مولداوی در روسیه به وزارت امور خارجه احضار شد و اعتراض قوی مسکو به آزار و اذیت رسانه‌ های روس زبان در این کشور به وی اعلام شد. به سفیر مولداوی اعلام شد که روسیه در پاسخ به این اقدامات، ورود تعدادی از مقامات مولداوی به خاک خود را ممنوع می کند.

از سوی دیگر، نتایج اولیه انتخابات مولداوی که روز دوشنبه ۱۵ آبان ماه منتشر شد، نشان داد که حزب طرفدار اتحادیه اروپا در صدها حوزه انتخابیه محلی پیروز شد.

انتخابات مذکور که برای انتخاب ۱۲ هزار مقام محلی در سراسر مولداوی برگزار شد، در بحبوحه اتهام‌ های واهی مطرح شده در مورد دخالت روسیه در انتخابات کیشیناو، آزمونی جدی برای «مایا ساندو» رئیس جمهور مولداوی از حزب حاکم اقدام و همبستگی (PAS) که حزبی طرفدار اتحادیه اروپاست، به شمار می‌ رفت.

منبع: مـهر