جواد خیابانی و آوردن مسی به ایران!/ یک ادعا و یک بهانه…
جواد خیابانی و آوردن مسی به ایران!/ یک ادعا و یک بهانه…

در این‌که بهانه‌ها برای انجام ندادن بازی با تیم‌های قدرت‌مند زیاد است شکی نیست؛ اما اگر می‌خواهیم با تیم‌های بزرگ بازی کنیم ابتدا باید به داشته‌های خودمان یک نگاهی بیاندازیم.

 

به گزارش زیرنویس، روز پنج‌شنبه جواد خیابانی در برنامه‌ای تلویزیونی اظهار کرد که مدیران فدراسیون اراده‌ای برای تقویت تیم ملی ندارند و تیم ما می‌بایست با آرژانتین بازی کند. همچنین او مدعی شد که اگر مدیران ما نمی‌توانند مسی را به ایران بیاورند، من می‌توانم این کار را انجام دهم.

در ادامه چنین ادعایی حمید مطهری هم در پاسخ به وی گفت: خیلی از جاها می‌بینم که کارشناسان می‌گویند چرا با تیم‌های بزرگ بازی نمی‌کنیم؛ آقایان مگر شرایط مالی فدراسیون فوتبال و تحریم‌ها را نمی‌دانید! پس چرا این انتقادات را می‌کنید که چرا با آرژانتین بازی نمی‌کنید؟ ما خیلی مشتاق هستیم و قلعه‌نویی بارها نامه زد که ما بتوانیم با تیم‌های بزرگ دنیا بازی کنیم، اما تا به امروز این اتفاق رخ نداده و عملی نبوده است.

در این‌که بهانه‌ها برای انجام ندادن بازی با تیم‌های قدرت‌مند زیاد است شکی نیست؛ اما آقای خیابانی، آیا تصور می‌کنید که دعوت از آرژانتین، پرتغال، برزیل و سایر تیم‌های نامدار ساده است؟ اگر ما می‌خواهیم با تیم‌های بزرگ بازی کنیم ابتدا باید به داشته‌های خودمان یک نگاهی بیاندازیم و سپس تصمیم بگیریم که چنین تیم‌هایی را دعوت کنیم.

آیا امکانات فعلی ما مناسب میزبانی از تیم‌های بزرگ هست؟ آیا زمین‌ تمرینی و زمین مسابقه مناسب برای برگزاری یک دیدار تدارکاتی مهم داریم؟ و این‌که آیا اصلا آن‌ها می‌پذیرند که با شرایط ما کنار بیایند و با ما مسابقه دهند؟

این‌که ما می‌بایست برای انجام بازی با یک تیم قوی‌تر از خودمان اقدام کنیم، بر هیچ‌کس پوشیده نیست و لازمه رخ دادن چنین اتفاقی برنامه‌ریزی و اراده فدراسیون فوتبال است. اما باید این نکته را مدنظر قرار دارد که تیم‌های نامدار هم بپذیرند تا با ما مسابقه دهند. شاید آرژانتین لقمه‌ای بزرگ برای ما باشد، اما ما می‌توانیم با تیم‌هایی که قدرت‌مندتر از خودمان هستند و در عین حال رنکینگ پایین‌تری نسبت به آرژانتین دارند بازی کنیم. تیم‌هایی مثل دانمارک، سنگال، صربستان، مکزیک و…

فرهنگ دانش| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع: خبـر ورزشی