به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، مرد اول تنیس جهان از تصمیم آژانس ضد دوپینگ برای انجام نمونه‌گیری پیش از مسابقه او با کامرون نوری به شدت خشمگین شد. نواک جوکوویچ فوق‌ستاره ۳۶ ساله صربستانی در نشست مطبوعاتی خود نسبت به نحوه انجام آزمایش دوپینگ در مسابقات دیویس کاپ ابراز نارضایتی کرد. در […]

- کار مسئولین شرم آور بود

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، مرد اول تنیس جهان از تصمیم آژانس ضد دوپینگ برای انجام نمونه‌گیری پیش از مسابقه او با کامرون نوری به شدت خشمگین شد.

نواک جوکوویچ فوق‌ستاره ۳۶ ساله صربستانی در نشست مطبوعاتی خود نسبت به نحوه انجام آزمایش دوپینگ در مسابقات دیویس کاپ ابراز نارضایتی کرد.

در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات دیویس کاپ، دو تیم صربستان و بریتانیا به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری تیم صربستان به پایان برسید.

میومر کیتسامونویچ در مسابقه اول با شکست جک دریپر صربستان را پیش انداخت و در ادامه نواک جوکوویچ نیز کمرون نوری بریتانیایی را از پیش رو برداشت تا صربستان حریف ایتالیا در نیمه‌نهایی شود.

اما این مسابقه بدون حاشیه هم نبود و به جز درگیری لفظی جوکوویچ با تماشاگران بریتانیایی در پایان بازی، نحوه انجام آزمایش دوپینگ از این بازیکن صرب نیز با اعتراض او در نشست خبری مواجه شد.

قهرمان ۲۴ دوره مسابقات گرند اسلم با انتقاد از آژانس ضد دوپینگ گفت: «یک ساعت و نیم قبل از مسابقه پیام آمد که باید تست بدهم. من قبل از بازی روتین مشخصی دارم و نباید حواسم پرت شود. نمی‌توانم به نمونه دادن و این طور مسائل فکر کنم، و یا به اینکه آیا می‌توانم در آن لحظه نمونه ادرار بدهم یا نه.»

جوکوویچ ادامه داد: «مردی در یک گوشه نشسته بود و ساعت‌ها من را دنبال می‌کرد. با او بحثم شد. باورم نمی‌شود چنین تصمیمی گرفته بودند. در ۲۰ سال فعالیت حرفه‌ای من تابحال این اتفاق برایم پیش نیامده بود. کار آن‌ها کاملاً غیر منطقی بود. وقتی با نماینده آژانس ضد دوپینگ صحبت کردم، گفتند دلیلش این است که بازی ممکن است خیلی دیر تمام شود و فکر می‌کنم آن‌ها نمی‌توانستند تا دیروقت منتظر بمانند.»

پرافتخارترین مرد تاریخ تنیس در خصوص لزوم انجام آزمایش‌های دوپینگ تأکید کرد: «من همیشه از انجام آزمایش‌های دوپینگ حمایت کرده‌ام، اما نه قبل از مسابقه. چه دلیلی دارد؟ وقتی مسابقه تمام شود من هستم و می‌توانید از من تست بگیرید. در هر حال من نمونه خون خواهم داد، اما این کار آن‌ها شرم‌آور بود. چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد، اما محدودیت‌هایی هم در کار است.»

ویکتور توریتسکی کاپیتان تیم صربستان نیز در این نشست اشاره کرد که مامور دوپینگ در ابتدا میومیر کیتسمانوویچ را با نواک جوکوویچ اشتباه گرفته بوده است.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا