به گزارش خبرنگار مهر، پس‌از آنکه دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، در یک برنامه تلویزیونی از پذیرش دانشجوی تخصصی پزشکی از مقطع دیپلم یا کارشناسی خبر داد، این سخنان با واکنش رئیس کل سازمان و اعضای شورای عالی نظام پزشکی مواجه گردید. به طوری که محمد رئیس زاده، نامه‌ای به دبیر […]

به گزارش خبرنگار مهر، پس‌از آنکه دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، در یک برنامه تلویزیونی از پذیرش دانشجوی تخصصی پزشکی از مقطع دیپلم یا کارشناسی خبر داد، این سخنان با واکنش رئیس کل سازمان و اعضای شورای عالی نظام پزشکی مواجه گردید. به طوری که محمد رئیس زاده، نامه‌ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت و نسبت به طرح این قبیل موضوعات، ابراز نگرانی کرد.

در همین راستا، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با حضور در یک برنامه تلویزیونی، بار دیگر به این اظهار نظر و سایر موضوعاتی که باعث تضعیف جایگاه پزشکی کشور می‌شود، هشدار داد.

وی با اشاره به توانمندی علمی جامعه پزشکی کشور که حاصل سال‌ها تلاش و ممارست بوده است، گفت: تضعیف جایگاه پزشکی کشور، عواقب ناخوشایندی به دنبال دارد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، نسبت به کمبود برخی تخصص‌های پزشکی که در حال خودنمایی است و می‌تواند باعث تضعیف نظام سلامت کشور شود، هشدار داد و افزود: مسئولان با نظارت میدانی در بیمارستان‌ها، می‌توانند متوجه این واقعیت شوند که چرا با کمبود جراح قلب کودکان مواجه شده‌ایم.

رئیس زاده ادامه داد: دوستان مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و…، خودشان بروند و از پزشکان بپرسند چرا از تخصص جراحی قلب کودکان استقبال نمی‌کنند.

وی افزود: اینکه فکر کنند ما از دیپلم، جراح قلب اطفال بگیریم، این راه حلش نیست.

این اظهارات در حالی از سوی رئیس سازمان نظام پزشکی مطرح می‌شود که محمدرضا میرزا آقایان جراح قلب کودکان و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، کمبود جراح قلب کودکان در کشور را معضلی بزرگ در حوزه پزشکی کودکان دانست و گفت: کمبودهای موجود در سیستم درمانی کشور در کنار منافع کم حضور در این رشته و البته مهاجرت پزشکان، از مهم‌ترین علل مشکلات موجود در حوزه جراحی قلب کودکان است که باعث از دست رفتن کودک بیمار به دلیل عدم انجام اقدامات درمانی به موقع می‌شود.

منبع: مـهر