همزمان با ورود اسرای اسرائیلی به خاک فلسطین اشغالی ، دو دستگاه اتوبوس صلیب سرخ جهانی حامل اسرای فلسطینی از زندان «عوفر» خارج شد. به گزارش سایت خبری المیادین، نمایندگان صلیب سرخ اکنون در بیمارستان «خان یونس» حضور یافتند و اسرای صهیونیستی را در آنجا تحویل گرفتند. سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت که آتش بس […]

همزمان با ورود اسرای اسرائیلی به خاک فلسطین اشغالی ، دو دستگاه اتوبوس صلیب سرخ جهانی حامل اسرای فلسطینی از زندان «عوفر» خارج شد.

به گزارش سایت خبری المیادین، نمایندگان صلیب سرخ اکنون در بیمارستان «خان یونس» حضور یافتند و اسرای صهیونیستی را در آنجا تحویل گرفتند.

سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت که آتش بس موقت در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه وارد مرحله اجراشد.

خبرنگار شبکه خبری المنار اعلام کرد، جنبش حماس ۱۳ اسیر صهیونیست را از طریق گذرگاه مرزی رفح آزاد کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مسوول فلسطینی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی امروز ۳۹ اسیر فلسطینی شامل ۲۴ زن و ۱۵ کودک را در کرانه باختری در ازای آزادی ۱۳ صهیونیست اسیر در نوار غزه آزاد کرد.

براساس گزارش منابع خبری، ده‌ها فلسطینی با در دست داشتن پرچم مقاومت برای استقبال از اسرا به مناطق اطراف زندان عوفر رفته‌اند.

نخستین گروه از اسیران فلسطینی شامل ۳۹ زن و کودک هم از زندان عوفر در غرب رام الله در کرانه باختری اشغالی آزاد شدند.

بر اساس توافق انجام شده میان جنبش حماس و تل آویودر روز چهارشنبه  با میانجیگری قطر و مصر، ۵۰ اسیر صهیونیست و ۱۵۰ اسیر فلسطینی که همگی زن و کودک هستند، به صورت گروهی و طی چهار روز آزاد می شوند.

 جنبش حماس اعلام کرده است که ۲۳۹ اسیر صهیونیست را در اختیار دارد که آنها را در جریان عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته به اسارت خود در آورده است.

از سوی دیگر حدود هفت هزار اسیر فلسطینی از جمله ۲۰۰ کودک، ۷۸ زن و صدها بیمار و مجروح هم در زندانهای رژیم صهیونیستی به سر می برند.

تظاهرات در سراسر جهان در حمایت از غزه و محکومیت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی

 تیراندازی به سوی فلسطینی‌هایی که قصد بازگشت به غزه را داشتند

 مردم در کشورهای مختلف در سراسر جهان روز جمعه برای ابراز همبستگی با فلسطین اشغالی و مخالفت با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه تظاهرات کردند.

به گزارش سایت خبری المیادین، در لبنان، تظاهرکنندگان ضمن ترتیب دادن تجمعی در بیروت خواهان پایان دادن به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه شدند. آنها با سردادن شعارهایی به مقاومت و مردم ثابت قدم فلسطین درود فرستادند.

در یمن نیز راهپیمایی‌های گسترده‌ای در چهار میدان استان صعده در شمال یمن و همچنین راهپیمایی در استان صنعا در حمایت از تصمیمات جنبش‌های جهاد و مقاومت و پایداری مردم فلسطین در روزهای حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه برگزار شد.

در بحرین نیز مردم پس از اقامه نماز جمعه راهپیمایی کرده و در حمایت از مردم غزه و مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شعار سر دادند.

در اردن هزاران تن از مردم این کشور در پاسخ به فراخوان گزدان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس در حمایت از نوار غزه راهپیمایی کردند. آنها با در دست داشتن پلاکاردهایی شعارهایی در حمایت از مقاومت سر دادند.

در قطر هم مردم پس از اقامه نماز جمعه در حمایت از نوار غزه و فلسطین اشغالی تظاهرات کردند.

در سیدنی، پایتخت استرالیا هم هزاران دانش‌آموز در تظاهرات گسترده‌ای در همبستگی با فلسطین اشغالی و نوار غزه در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی شرکت کردند.

دانش آموزان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار آزادی فلسطین و پایان دادن به بمباران‌هایی شدند که هزاران کودک را در نوار غزه به شهادت رساند.

در توکیو پایتخت ژاپن هم مردم در حمایت از فلسطین در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی تجمع کرده و خواهان آزادی آن و توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی شدند.

تیراندازی به سوی فلسطینی‌هایی که قصد بازگشت به شمال غزه را داشتند

 شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، سربازان رژیم صهیونیستی با وجود آتش بس، به سوی افرادی که قصد بازگشت به خانه‌های خود در شمال نوار غزه را داشتند، آتش گشودند و هفت فلسطینی را مجروح کردند.

پیش از این، روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داد که ارتش این رژیم بر فراز نوار غزه اعلامیه‌هایی انداخته‌اند و از ساکنان خواسته به خانه‌های خود در شمال غزه بازنگردند، زیرا این چهار منطقه هنوز منطقه جنگی است.

این در حالی است که مردم شمال غزه بدون توجه به این هشدارها در حال بازگشت به سوی خانه‌های خود هستند.

ورود کامیون‌های حامل کمک به گذرگاه رفح بعد از هفته‌ها محاصره غزه

در پی آغاز اجرای آتش بس موقت انسانی میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، کامیون‌های حامل سوخت بعد از هفته‌ها محاصره وارد گذرگاه رفح شدند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که کامیون‌های حامل سوخت وارد گذرگاه رفح شده‌اند. همچنین قرار است ۲۰۰ کامیون حامل کمک‌های غذایی و پزشکی از طریق گذرگاه رفح طی امروز وارد نوار غزه شود.

تعدادی آمبولانس که مجروحان فلسطینی را از طریق گذرگاه رفح انتقال می‌دهند، وارد مصر به سمت بیمارستان العریش مصر شدند.

خبرنگار المیادین همچنین گزارش داد که وضعیتی از تخریب گسترده بیمارستان‌ها، مدارس و ساختمان‌ها در بیت حانون به چشم می‌خورد.

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری گزارش دادند که آژیرهای خطر در کیسوفیم و عین هشلوشا در غلاف غزه به صدا در آمده‌اند.

جنگ غزه پس از اتمام تبادل اسرا ادامه خواهد یافت

 وزیر جنگ ‌طلب وعضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ادعا کرد که جنگ غزه حتی پس از پایان تبادل اسرا بین حماس و تل‌آویو ادامه خواهد داشت.

«جدعون ساعر» وزیر جنگ‌طلب عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی مدعی شد که «هیچ قصدی برای توقف جنگ قبل از فروپاشی حماس وجود ندارد و زمانی که حماس در قدرت است، امکان پایان دادن به جنگ وجود ندارد . »

ساعر افزود: «زمانی که حماس توانایی تهدید اسرائیل را داشته باشد، امکان پایان جنگ وجود ندارد، این تصمیم کابینه است و ما به آن پایبند خواهیم بود. »

پیش از این «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که آتش بس موقت در غزه «یک دوره استراحت خواهد بود» و پس از آن جنگ به شدت برای بازگرداندن اسیران از سر گرفته خواهد شد و حداقل تا دو ماه دیگر ادامه خواهد داشت.

پس از اعلام وزارت خارجه قطر درباره زمان آغاز آتش‌بس و تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین، گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد آتش‌بس موقت از روز جمعه راس ساعت هفت صبح به وقت فلسطین شد.

مردم غزه با مقاومت، اسرائیل را به پذیرش شروط آتش بس مجبور کردند

رئیس دفتر سیاسی حماس درباره اهمیت آتش بس در غزه گفت: مردم غزه و مقاومت با پایداری و ایستادگی توانستند رژیم صهیونیستی را به پذیرش شروط مقاومت در آتش بس مجبور کنند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان مذاکرات سه ساعته با  حسین امیر عبدا للهیان وزیر امور خارجه کشورمان درجمع خبرنگاران ایرانی گفت: ما از دیدار با وزیر خارجه ایران خرسندیم. البته این اولین دیدار از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی نبود. این دیدار فرصت خوبی برای بحث درباره اوضاع منطقه و غزه بود.

وی‌ گفت: ما مواضع ایران را شنیدیم که مواضع ثابتی در حمایت از مقاومت و ملت فلسطین است.

هنیه اظهار کرد: تعداد شهدای غزه بیش از ۱۴ هزار نفر بوده است که ۶۵ درصد آنها زنان، کودکان و سالخوردگان است.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: شب گذشته یکی از پسر عموهای من را هدف قرار دادند و منزل آنها هدف قرار گرفت که در جریان این حمله خواهر و فرزندان ایشان شهید شدند.

وی افزود: همه این شهدا فدای راه الاقصی و آزاد سازی فلسطین. مطمین باشید شهدای ما زنده و افتخار همه ما هستند و خدا یار و یاور ما در این جنگ خواهد بود.

 نقض آشکار آتش بس و پرواز ۷ پهپاد اسرائیلی بر فراز شهر رفح

شبکه تلویزیونی الاقصی اعلام کرد که ۷ پهپاد تجسسی اسرائیلی با نقض آشکار آتش بس بر فراز شهر رفح در جنوب نوار غزه به پرواز در آمدند.

بر اساس توافق آتش بس میان جنبش حماس و رژیم اشغالگر هواپیماهای رژیم اشغالگر در آسمان نوار غزه به مدت ۴ روز پرواز نخواهند کرد.

سی ان ان: در تبادل اسیران هیچ آمریکایی در گروه نخست وجود ندارد

شبکه سی ان ان آمریکا به نقل از یک مسئول آمریکایی گزارش داد که در گروه نخست اسیرانی که قرار است امروز جمعه آزاد شوند هیچ آمریکایی وجود ندارد .

این مسئول آمریکایی پیش بینی کرد که ۳ اسیر آمریکایی در گروه های بعدی باشند، که قرار است آزاد شوند.

وزیر خارجه رژیم اسرائیل: بعد از پایان آتش بس حماس را پاکسازی می کنیم

ایلی کوهن وزیر خارجه رژیم اشغالگر مدعی شد که دولتش جنگ علیه نوار غزه را بعد از پایان آتش بس برای پاکسازی حماس و بازگرداندن همه اسیران اسرائیلی از سر می گیرد.

این در حالی است که رسانه های اسرائیلی نوشتند: (رهبران)اسرائیل اعلام می کند که رهبران حماس را از بین می برد اما بعد با همین رهبران مذاکره می کند تا عملیات تبادل اسیران انجام دهد.

 نظامیان اسرائیلی قبل از عقب نشینی تمام تجهیزات بیمارستان شفا را منفجر کرد

خبرنگار الجزیره گزارش داد که نیروهای اشغالگر از بیمارستان شفا در شمال غزه عقب نشینی کردند.

این خبرنگار افزود که نیروهای اشغالگر قبل از عقب نشینی همه تجهیزات بیمارستان از مولدهای برق گرفته تا دستگاه های اکسیژن و دستگاه های سی تی اسکن و سونوگرافی را منفجر کردند.

شهادت یک خبرنگار و خانواده اش در غزه

«امل زهد» خبرنگار فلسطینی به همراه تعدادی از اعضای خانواده اش در بمبارانی که قبل از برقراری آتش بس رخ داد به شهادت رسید.

زهد در بمباران شهر غزه توسط رژیم اشغالگر به شهادت رسید.

منبع خبر: رکنـا