به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، با پایان روز نخست آخرین مرحله لیگ سری A در سال ۲۰۲۳ که از روز گذشته (جمعه – ۳ آذر ماه) در شهر ماتوسینوس کشور پرتغال با حضور ۱۰۰۳ نفر از ۷۲ کشور آغاز شد، سجاد گنج‌زاده و صالح اباذری راهی فینال شدند و مبینا […]

صعود گنج‌زاده و اباذری به دیدار نهایی/ تلاش کاویانی برای کسب مدال برنز
به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، با پایان روز نخست آخرین مرحله لیگ سری A در سال ۲۰۲۳ که از روز گذشته (جمعه – ۳ آذر ماه) در شهر ماتوسینوس کشور پرتغال با حضور ۱۰۰۳ نفر از ۷۲ کشور آغاز شد، سجاد گنج‌زاده و صالح اباذری راهی فینال شدند و مبینا کاویانی دیگر نماینده کاراته کشورمان به رقابت کسب مدال برنز راه یافت.

در رقابت‌های وزن ۸۴+ کیلوگرم، سجاد گنج زاده ابتدا استفان جاکسیمویچ از اسلوونی را ۷ بر یک شکست داد و سپس در دیدار با میشل گیسلاندی از ایتالیا یک بر صفر به برتری رسید. او در دور سوم نیز ۳ بر یک الکساندر کاشیاک از اکراین را شکست داد و در ادامه با برتری ۳ بر یک مقابل فرقان کایلی از ترکیه راهی دیدار نیمه نهایی شد. گنج‌زاده در نیمه نهایی با نتیجه قاطع ۹ بر یک نیکلای سکوت از آلمان را شکست داد تا روز یکشنبه (۵ آذر ماه) در فینالی تمام ایرانی با صالح اباذری دیگر قهرمان کاراته کشورمان به رقابت بپردازد.

صالح اباذری نیز در رقابت‌های این وزن، پس از قرعه استراحت در دور نخست، توماس کاسا از اسلواکی را ۴ بر ۲ شکست داد و سپس یک بر صفر مقابل کریس بلبنه از فرانسه پیروز شد. او در دور چهارم نیز با نتیجه ۳ بر ۲ نونا مریرا از پرتغال را شکست داد و در نهایت با برتری ۶ بر یک در مرحله نیمه‌نهایی مقابل دیاس اناربیکوف قهرمان امید‌های آسیا به دیدار نهایی صعود کرد.

در رقابت‌های وزن ۶۸- کیلوگرم بانوان نیز مبینا کاویانی ابتدا ساندرا هرور از آندورا را ۷ بر صفر شکست داد و سپس یک بر صفر مقابل ملیندا مارموت دارنده طلای لیگ سری A قبرس ۲۰۲۳ از فرانسه به برتری رسید. او در ادامه لینا بائورن از سوئد را ۶ بر ۲ شکست داد، اما در نیمه نهایی ۶ بر ۵ نتیجه را به سارا کریودا واگذار کرد و از راهیابی به فینال بازماند.

کاویانی روز یکشنبه برای کسب نشان برنز باید به مصاف لئا وکوجا دارنده مدال برنز لیگ سری A کانادا ۲۰۲۳ از کرواسی برود.

نفیسه عبدی دیگر نماینده کاراته ایران در این وزن در رقابت روز نخست مقابل نماینده اتریش دچار آسیب دیدگی شد و از ادامه مسابقات بازماند.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا