به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، با پایان روز نخست آخرین مرحله لیگ سری آ در سال ۲۰۲۳ که از امروز در ماتوسینوس پرتغال با حضور ۱۰۰۳ نفر از ۷۲ کشور آغاز شد، سجاد گنج زاده و صالح اباذری دو نماینده کاراته کشورمان راهی فینال شدند و مبینا کاویانی دیگر نماینده کاراته کشورمان […]

تصویب قطع‌نامه آتش بس المپیک در سازمان ملل متحد
به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، با پایان روز نخست آخرین مرحله لیگ سری آ در سال ۲۰۲۳ که از امروز در ماتوسینوس پرتغال با حضور ۱۰۰۳ نفر از ۷۲ کشور آغاز شد، سجاد گنج زاده و صالح اباذری دو نماینده کاراته کشورمان راهی فینال شدند و مبینا کاویانی دیگر نماینده کاراته کشورمان به رقابت کسب مدال برنز راه یافت. 

سجاد گنج زاده در وزن ۸۴+ کیلوگرم ابتدا استفان جاکسیمویچ از اسلوونی را ۷ بر ۱ شکست داد سپس در دیدار با میشل گیسلاندی از ایتالیا ۱ بر ۰ پیروز شد تا در دور سوم به مصاف الکساندر کاشیاک از اکراین برود، گنج زاده در این رقابت نیز با نتیجه ۳ بر ۱ پیروز شد تا برای راهیابی به مرحله نیمه نهایی با فرقان کایلی از ترکیه مبارزه کند و با پیروزی ۳ بر ۱ راهی دیدار نیمه نهایی شود. 

گنج زاده در نیمه نهایی با نتیجه قاطع ۹ بر ۱ نیکلای سکوت از آلمان را شکست داد تا روز یکشنبه در فینال با صالح اباذری دیگر قهرمان کاراته کشورمان به رقابت بپردازد. 

صالح اباذری نیز برای رسیدن به فینال پس از قرعه استراحت در دور نخست، توماس کاسا از اسلواکی را ۴ بر ۲ شکست داد، سپس ۱ بر ۰ مقابل کریس بلبنه از فرانسه پیروز شد تا در دور چهارم با نونا مریرا از کشور میزبان روبرو شود، اباذری با برتری ۳ بر ۲ راهی دیدار نیمه نهایی شد. 

صالح اباذری در نیمه نهایی ۶ بر ۱ دیاس اناربیکوف قهرمان امیدهای آسیا را از پیش رو برداشت تا به همراه گنج زاده راهی فینال شود. 
مبینا کاویانی در وزن ۶۸_کیلوگرم ابتدا ساندرا هرور از آندورا را ۷ بر ۰ شکست داد سپس ۱ بر ۰ مقابل ملیندا مارموت دارنده طلای لیگ سری آ قبرس ۲۰۲۳ از فرانسه به برتری رسید در ادامه لینا بائورن از سوئد را ۶ بر ۲ شکست داد اما در نیمه نهایی ۶ بر ۵ نتیجه را به سارا کریودا واگذار کرد و از راهیابی به فینال بازماند. 

کاویانی روز یکشنبه برای کسب نشان برنز باید به مصاف لئا وکوجا دارنده مدال برنز لیگ سری آ کانادا ۲۰۲۳ از کرواسی برود. 

نفیسه عبدی دیگر نماینده کاراته ایران در این وزن  در رقابت نخست مقابل نماینده اتریش دچار آسیب دیدگی شد و از ادامه مسابقات بازماند.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسـنا