جان دبلیو هنری تاجر ۷۴ ساله و تام ورنر در سال ۲۰۱۰ با گروه ورزشی فن‌وی خود باشگاه لیورپول را خریداری کردند و در واقع نجاتش دادند، چرا که صاحبان قبلی آنها جُرج ژیلت و تام هیکس آنها را به مرز ورشکستگی رسانده بودند. تیم در دوران مالکیت آنها به دلیل فقدان هزینه در زمین مسابقه […]

جان دبلیو هنری تاجر ۷۴ ساله و تام ورنر در سال ۲۰۱۰ با گروه ورزشی فن‌وی خود باشگاه لیورپول را خریداری کردند و در واقع نجاتش دادند، چرا که صاحبان قبلی آنها جُرج ژیلت و تام هیکس آنها را به مرز ورشکستگی رسانده بودند. تیم در دوران مالکیت آنها به دلیل فقدان هزینه در زمین مسابقه عملکرد بسیار ضعیفی داشت.

هنری و ورنر در چند سال اخیر دوران فوق‌العاده موفقی را برای باشگاه به ارمغان آوردند و با انتصاب یورگن کلوپ به عنوان سرمربی به خشکسالی ۳۰ ساله پایان دادند و در لیگ برتر قهرمان شدند و تیم را به سه فینال لیگ قهرمانان اروپا و کسب یک قهرمانی رساندند. علی‌رغم اینکه برخی از هواداران لیورپول می‌خواهند او باشگاه را به دلیل کم بودن هزینه در مقایسه با باشگاه‌های رقیب مانند منچسترسیتی و منچستریونایتد بفروشد، هنری اصرار دارد که باشگاه فروشی نیست.

هنری هنگام صحبت با اتاق بازرگانی بوستون در سال ۲۰۱۴، چند سال پس از خرید لیورپول، دلایل خرید این باشگاه را نام برد.

شباهت‌های لیورپول و بوستون

هنری که مالک تیم بیسبال رد ساکس بوستون است، دوست داشت یک باشگاه فوتبال بخرد و پس از دیدار از لیورپول بلافاصله عاشق شهر شد و شباهت‌های زیادی بین آن و بوستون پیدا کرد. او گفت: «لیورپول جمعیت زیادی از کاتولیک‌های ایرلندی دارد، شهر بندری که بر روی رودخانه‌ای معروف واقع است، هر دو شهر حدود ۴۵ مایل مربع وسعت دارند، هر دو حدود ۶۰۰۰۰۰ نفر جمعیت دارند، هر دو شهر دانشگاهی هستند. بوستون اولین کتابخانه عمومی را داشت، لیورپول اولین کتابخانه امانت‌دهنده را داشت. هر دو شهر در طول دهه‌ها پیشگام پیشرفت‌های پزشکی بوده‌اند و هر دو دارای بزرگترین قدرت اقتصادی در جهان هستند. هر دو شهر من را به خاطر مقایسه مورد انتقاد قرار خواهند داد، اما چه بخواهیم چه نخواهیم آنها روح مشترک دارند.»

جان هنری

بهترین رقبا در ورزش با استادیوم‌های تاریخی

هنری اعتراف کرد که رقابت باشگاه با منچستریونایتد او را هیجان‌زده کرد و دلش ‌خواست بخشی از این رقابت باشد و آن را با رقابت رد ساکس با نیویورک یانکیز مقایسه کرد. «وقتی ما با رقیب خود منچستریونایتد بازی می‌کنیم، حدود یک میلیارد نفر از تلویزیون بازی را تماشا می‌کنند. این تعداد حدود ۹ برابر تعداد تماشاگران سوپربول است. و بسیار شبیه رابطه بین رد ساکس و یانکی‌ها است.»

و در حالی که رد ساکس قدیمی‌ترین استادیوم لیگ برتر بیسبال را در فن‌وی پارک دارد، هنری شباهت‌هایی را در آنفیلد می‌بیند. او گفت: «آنها در تاریخی‌ترین زمین‌های ورزشی بازی می‌کنند. آنفیلد ۷۰۰۰ صندلی بیشتر (اکنون ۲۴۰۰۰ صندلی) از فن‌وی (استادیوم رد ساکس) دارد، اما در واقع می‌توان گفت که کمی دنج‌تر از فن‌وی است.»

لیورپول هیجان‌انگیزترین بازیکن جهان را دارد

یکی از اولین خریدهای هنری برای این باشگاه لوئیس سوارس بود که به جای فرناندو تورس آمد. سوارس بلافاصله تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان شد و مالک میلیاردر او را با اسطوره و عضو تالار مشاهیر بیسبال دیوید اورتیز (ملقب به بیگ پاپی) مقایسه کرد. «لیورپول یک دیوید اورتیز دارد. نام او لوئیس سوارس است. او در گلزنی پیشتاز لیگ است و هیجان‌انگیزترین بازیکن امروز جهان است.»

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی