تعداد سارقان در زندان‌های تهران رکورد زد
تعداد سارقان در زندان‌های تهران رکورد زد

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، ابوالفضل نیکوکار سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در نشست خبری امروز با خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از جرایم در تهران سرقت است، آماری از میزان سرقت در سال جاری ارائه داد و  گفت: در جرم سرقت در کل استان تهران در ۷ ماهه […]

- تعداد سارقان در زندان‌های تهران رکورد زد

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، ابوالفضل نیکوکار سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در نشست خبری امروز با خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از جرایم در تهران سرقت است، آماری از میزان سرقت در سال جاری ارائه داد و  گفت: در جرم سرقت در کل استان تهران در ۷ ماهه امسال ۱۱۵ هزار و ۷۲ فقره بوده و سرقت در شهر  تهران ۶۹ هزار و ۳۹۰  فقره است.

این رقم در ۷ ماهه سال ۱۴۰۰ ، ۱۵۲ هزار و ۱۰۹ فقره بوده که در سال ۱۴۰۱ ، ۱۲۶ هزار و ۱۶۰ فقره و در سال  ۱۴۰۲ ، ۱۱۵ هزار و ۷۲  فقره بوده است. بنابراین سرقت در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ ،   ۱۸ درصد کاهش داشته و ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ ، ۷.۹ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در خصوص  خرید و فروش مال مسروقه و مالخری   در۷ ماهه ۱۴۰۰ ، ۱۴ هزار و ۳۲۲ فقره ثبت شده است. این رقم در  سال ۱۴۰۱، ۱۰ هزار و ۲۷۴ فقره  و در ۷ ماهه ۱۴۰۲، ۵۱۳۰ فقره بوده است.

نیکوکار هشدار داد : برای اولین بار در تهران،  بیشترین تعداد محکومین و متهمان در زندان های سه گانه تهران را سارقان تشکیل داده اند.در حالی که قبلا محکومان و متهمان مواد مخدر بیشترین تعداد را در زندان ها تشکیل می دادند. ولی الان بالاترین جرم، سرقت است زیرا دادگستری تهران برخورد و مقابله را  در برنامه دارد و نسبت به نگهداری انها و عدم اعطای نهادهای ارفاقی مثل مرخصی و ازادی مشروط و  رای باز نسبت به این متهمان  اقدام کرده و افرادی  که سابقه دارند نمی توانند از این ظرفیت  استفاده کنند.

به گفته وی محکومین در زندان با جرم سرقت در تهران ‌۹۴۴۸  نفرند.در خصوص افراد متواری در ۷ ماهه اول سال جاری ، حدود ۳۴۷۹ فقره حکم‌ جلب  در حوزه سرقت صادر شده و  حدود ۳۰۰ نفر از آنها دستگیر شدند.

 

منبع: اطلاعات انلاین