نگاهی به اسامی بازیکنان خارجی و طلبکارانی که در طول یک سال گذشته از استقلال به فیفا شکایت کرده‌اند این زنگ خطر را برای مدیران این باشگاه به صدا در می‌آورد که مبادا بار دیگر مشکلاتی از جمله استراماچونی بر سر راه استقلال قرار گرفته و تیم خوب جواد نکونام در آینده‌ای نزدیک دچار مشکل […]

نگاهی به اسامی بازیکنان خارجی و طلبکارانی که در طول یک سال گذشته از استقلال به فیفا شکایت کرده‌اند این زنگ خطر را برای مدیران این باشگاه به صدا در می‌آورد که مبادا بار دیگر مشکلاتی از جمله استراماچونی بر سر راه استقلال قرار گرفته و تیم خوب جواد نکونام در آینده‌ای نزدیک دچار مشکل شود

شاگردان فرهاد مجیدی در پایان لیگ برتر بیست و یکم با این امید به استقبال لیگ بیست و دوم آمدند که شاید در آسیا ادامه درخشش فوق العاده خود در لیگ برتر بیست و یکم را با جشن صعود به مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا و حتی قهرمانی جشن بگیرند.

شرایط آن روزهای بازیکنان استقلال قطعاً از یاد هیچ یک از هواداران این تیم و طرفداران فوتبال در سراسر کشورمان نخواهد رفت. فصلی که استقلال با قدرت هرچه تمام‌تر ۳ هفته مانده به پایان قهرمان شد اما نتوانست از آن تیم خوب و شرایط مطلوبش در لیگ قهرمانان بعدی بهره کافی را ببرد.

حالا هم استقلال در شرایطی در صدر جدول قرار دارد که به گفته تحلیل‌گران فوتبال در طول تاریخ لیگ برتر نتایج کسب شده استقلال نکونام در فصل جدید کم یا حتی بی‌سابقه بوده است. چنین تیمی در چنین شرایطی قطعاً این امیدواری را در دل هوادارانش ایجاد کرده که بار دیگر استقلال بتواند جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

 پنجره استقلال دوباره بسته می‌شود!/ آبی‌ها ته کوچه بن‌بست به خاطر یک مشت دلار

نگاهی به اسامی نفراتی همچون ریکاردو ساپینتو، عزیز بک آمانوف و پادوانی که گفته می‌شود هنوز هم نسبت به مبلغ دریافتی‌اش رضایت کامل را نداده به علاوه رافائل سیلوا مدافع برزیلی فصل گذشته استقلال این نگرانی بار دیگر برای طرفداران و پیشکسوتان استقلال به وجود آمده که مبادا استقلالی‌ها دوباره به مشکل و کوچه بن‌بست برسند.

بدون شک علی خطیر مدیرعامل حقوقدان باشگاه استقلال نسبت به این مسائل آگاه و در ارتباط با رفع آنها اقدام خواهد کرد اما آیا استقلال بودجه‌ای برای این منظور کنار گذاشته یا می‌گذارد؟ استقلالی‌ها در حال حاضر با مشکلات عدیده مالی به ویژه در بحث پرداخت بدهی به بازیکنان فعلی و سابق خود درگیر هستند از سوی دیگر باشگاه استقلال باید نیم نگاهی هم به بدهی‌های ارزی خود در طول یکی دو سال گذشته انداخته و نسبت به پرداخت آنها اقدامات فوری را انجام بدهد.

تیم جواد نکونام که حالا با حضور بلانکو، یامگا، مهرداد محمدی، سید حسین حسینی، روزبه چشمی و بازیکنان ستاره دیگرش این امیدواری را برای هواداران ایجاد کرده که می‌خواهد دوباره بدرخشد، بدون شک حذف شدنش به خاطر چند برگ دلار سبز می‌تواند کاخ آرزوهای هواداران این تیم را با یک نسیم از کوه‌های آلپ کشور سوئیس فرو بریزد.

مدیران باشگاه استقلال باید همین حالا نسبت به مسائل مالی تشکیل جلسه داده و با به کارگیری حقوقدان‌های بین‌المللی در جهت مذاکره مصالحه و یا رفع مشکلات مالی شان اقدامات عاجل را ترتیب بدهند تا مبادا پنجره نقل و انتقالاتی این تیم بسته شود.

منبع: خبـر ورزشی